Jaguar F-Pace má za sebou facelift. Jemné retuše doplňují elektrifikované motory
Automobilka Jaguar Land Rover pokračuje v elektrifikaci nabídky. Nejnověji se mildhybridů a plug-in hybridu dočkal Jaguar F-Pace, a to v rámci letošního faceliftu.
Jaguar F-Pace jakožto první sériové SUV této britské značky se představilo již v roce 2015, a tak je letos nejvyšší čas na jeho modernizaci. A ta se právě představuje světu. Musela se přizpůsobit době, a tak mezi nejdůležitější novinky patří elektrifikované motory.
Naopak design se vlastně nijak zásadně nezměnil, a to přestože tu najdeme nový nárazník s přepracovanými chladicími otvory, jinou kapotu, nízké světlomety (standardně LED) nebo rozšířenou masku chladiče. Vzadu jsou zase nově tvarovaná koncová světla s grafikou inspirovanou modernizovaným F-Typem. Automobilka nicméně hovoří o čistším designu, který zdůrazňuje sportovní charakter tohoto SUV.

To uvnitř najdeme zásadnější změny, koncepce palubní desky je totiž zcela přepracovaná, a to včetně jejího tvarování a tvarů výdechů ventilace. Nová je i středová konzole s integrovanou dotykovou obrazovkou multimediálního systému s úhlopříčkou 11,4“, pomocí níž se ovládá nový infotainment Pivi Pro, známý třeba z aktuálního Land Roveru Defender. Nové jsou rovněž výplně dveří s jinak umístěnými klikami a ovladači elektrického ovládání oken nebo třeba hlavice volicí páky s prošíváním evokujícím kriketový míček. Nové sedačky mají širší polštáře a nové masážní funkce. Jaguar navíc vyzdvihuje novou klimatizaci s filtrací PM2.5.
Modernizace ale hlavně znamená rozsáhlou elektrifikaci nabídky. Jen základní benzinový čtyřválec nově nebude doplněn o elektromotor, nehybridní verze pak bude dostupná i pro vrcholný naftový třílitr. Naprostá většina nabídky tak budou mildhybridy, ať už benzinové třílitrové šestiválce nebo dvoulitrový turbodiesel. Spalovací motory rodiny Ingenium jsou v tomto případě spárovány s osmistupňovým automatem od ZF a řemenem poháněným startérem-generátorem. Všechny nabízené jednotky jsou navíc standardně spárované s pohonem všech kol.
*Kombinované hodnoty | |||||||
Jaguar F-Pace (2020) – technická data modernizované verze | |||||||
Motor | D165 MHEV | D200 MHEV | D300/D300 MHEV | P250 | P300 MHEV | P400 MHEV | P400e |
Pohon | AWD | AWD | AWD | AWD | AWD | AWD | AWD |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 | 2996 | 1997 | 2995 | 2995 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 120/4250 | 150/4250 | 221/4000 | 184/5500 | 250/5500-6500 | 294/5500-6500 | 297/5500* |
Točivý moment [N.m/min] | 1500-2500 | 430/1750-2500 | 650/1500-2500 | 365/1300-4500 | 480/1500-4500 | 550/2000-5000 | 640/1500-4400* |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 210 | 230 (230) | 217 | 240 | 250 | 240 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,9 | 8,0 | 6,4 (6,4) | 7,3 | 6,1 | 5,4 | 5,3 |
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] | 6,7 | 6,7 | ? (7,8) | 10,1 | - | 10,4 | 2,5 |
Novinkou je navíc plug-in hybrid P400e, který v tuto chvíli před případnou modernizací F-Pace SVR slouží jako vrchol nabídky. Kombinuje dvoulitrový benzinový čtyřválec s elektromotorem, které dohromady poskytují kombinovaný výkon 297 kW (404 koní). Lithium-iontové baterie s kapacitou 17,1 kWh pak umožní plug-in hybridnímu F-Pace ujet čistě na elektřinu až 53 kilometrů podle metodiky WLTP. V takovém případě pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 105 kW.
Modernizovaný Jaguar F-Pace se v tuzemské nabídce objeví během následujících dní. Plug-in hybrid pak nabídku doplní v průběhu roku 2021.