Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace
89 Fotogalerie

Jaguar F-Pace má za sebou facelift. Jemné retuše doplňují elektrifikované motory

Automobilka Jaguar Land Rover pokračuje v elektrifikaci nabídky. Nejnověji se mildhybridů a plug-in hybridu dočkal Jaguar F-Pace, a to v rámci letošního faceliftu.

Jaguar F-Pace jakožto první sériové SUV této britské značky se představilo již v roce 2015, a tak je letos nejvyšší čas na jeho modernizaci. A ta se právě představuje světu. Musela se přizpůsobit době, a tak mezi nejdůležitější novinky patří elektrifikované motory.

Naopak design se vlastně nijak zásadně nezměnil, a to přestože tu najdeme nový nárazník s přepracovanými chladicími otvory, jinou kapotu, nízké světlomety (standardně LED) nebo rozšířenou masku chladiče. Vzadu jsou zase nově tvarovaná koncová světla s grafikou inspirovanou modernizovaným F-Typem. Automobilka nicméně hovoří o čistším designu, který zdůrazňuje sportovní charakter tohoto SUV.

Video placeholder
Jaguar F-Pace: Přednosti modernizované varianty • Jaguar

To uvnitř najdeme zásadnější změny, koncepce palubní desky je totiž zcela přepracovaná, a to včetně jejího tvarování a tvarů výdechů ventilace. Nová je i středová konzole s integrovanou dotykovou obrazovkou multimediálního systému s úhlopříčkou 11,4“, pomocí níž se ovládá nový infotainment Pivi Pro, známý třeba z aktuálního Land Roveru Defender. Nové jsou rovněž výplně dveří s jinak umístěnými klikami a ovladači elektrického ovládání oken nebo třeba hlavice volicí páky s prošíváním evokujícím kriketový míček. Nové sedačky mají širší polštáře a nové masážní funkce. Jaguar navíc vyzdvihuje novou klimatizaci s filtrací PM2.5.

Modernizace ale hlavně znamená rozsáhlou elektrifikaci nabídky. Jen základní benzinový čtyřválec nově nebude doplněn o elektromotor, nehybridní verze pak bude dostupná i pro vrcholný naftový třílitr. Naprostá většina nabídky tak budou mildhybridy, ať už benzinové třílitrové šestiválce nebo dvoulitrový turbodiesel. Spalovací motory rodiny Ingenium jsou v tomto případě spárovány s osmistupňovým automatem od ZF a řemenem poháněným startérem-generátorem. Všechny nabízené jednotky jsou navíc standardně spárované s pohonem všech kol.

*Kombinované hodnoty
Jaguar F-Pace (2020) – technická data modernizované verze
MotorD165 MHEVD200 MHEVD300/D300 MHEVP250P300 MHEVP400 MHEVP400e
PohonAWDAWDAWDAWDAWDAWDAWD
Zdvihový objem [cm3]1997199729961997299529951997
Válce/ventily4/44/46/44/46/46/44/4
Největší výkon [kW/min]120/4250150/4250221/4000184/5500250/5500-6500294/5500-6500297/5500*
Točivý moment [N.m/min] 1500-2500430/1750-2500650/1500-2500365/1300-4500480/1500-4500550/2000-5000640/1500-4400*
Převodovka8A8A8A8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]195210230 (230)217240250240
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,98,06,4 (6,4)7,36,15,45,3
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km]6,76,7? (7,8)10,1-10,42,5

Novinkou je navíc plug-in hybrid P400e, který v tuto chvíli před případnou modernizací F-Pace SVR slouží jako vrchol nabídky. Kombinuje dvoulitrový benzinový čtyřválec s elektromotorem, které dohromady poskytují kombinovaný výkon 297 kW (404 koní). Lithium-iontové baterie s kapacitou 17,1 kWh pak umožní plug-in hybridnímu F-Pace ujet čistě na elektřinu až 53 kilometrů podle metodiky WLTP. V takovém případě pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 105 kW.

Modernizovaný Jaguar F-Pace se v tuzemské nabídce objeví během následujících dní. Plug-in hybrid pak nabídku doplní v průběhu roku 2021.