Jaguar E-Pace odhaluje ceny modernizované verze. Základ i nejsilnější verze mají tříválec
Nejmenší SUV Jaguaru se v rámci faceliftu dočkalo plug-in hybridní verze. Tu pohání 1,5litrový tříválec, stejně jako základní benzinovou variantu.
Jaguar E-Pace se představil v modernizované variantě a jen krátce na to odhaluje české ceny. Podle zveřejněného konfigurátoru začínají na částce 1.056.572 korun za benzinový tříválec P160 s výkonem 118 kW.
Přeplňovaný benzinový tříválec o objemu 1,5 litru rodiny Ingenium je standardně spárován s pohonem předních kol a devítistupňovou automatickou převodovkou. Dvoukolkou je rovněž základní turbodiesel D165, vznětový dvoulitr o výkonu 120 kW však spolupracuje s šestistupňovým manuálem a přijde na 1.065.163 korun.
Základní výbava jednoduše nazvaná E-Pace obsahuje diodové světlomety, dešťový a světelný senzor, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, 17palcová kola z lehkých slitin nebo dvouzónovou klimatizaci. Nechybí tu ani tempomat, parkovací kamery vpředu i vzadu, 3D kamera nebo multimediální systém Pivi s dotykovou obrazovkou s úhlopříčkou 11,4“ a funkcemi Android Auto a Appla CarPlay.

Pro Jaguar již tradiční je i provedení R-Dynamic se sportovně střiženou vizáží. V případě modernizovaného E-Pacu je však rozdílem také nabídnutí klíčové novinky faceliftu, plug-in hybridu P300e. Varianta do zásuvky kombinuje tříválcovou patnáctistovku se vzadu umístěným elektromotorem o kombinovaném výkonu 227 kW. Stojí 1.573.242 korun.
Nejdražší variantou ale plug-in hybrid není. Tou je E-Pace Sport, pro nějž výhradně je dostupný benzinový čtyřválec P300 naladěný na 221 kW a standardně spárovaný s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol.
Jaguar E-Pace se kromě silného motoru v útrobách a sportovnější vizáže liší také svoji výbavou. Ta zahrnuje tzv. prémiové LED světlomety s dynamickými ukazateli směru a automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel, elektricky nastavitelná přední sedadla, osvětlené kovové prahové lišty nebo 20palcová kola. Nechybí ani průhledový displej, adaptivní omezovač rychlosti, elektricky ovládané víko zavazadelníku, bezklíčový vstup nebo hudební systém Meridian.
Facelift Jaguaru E-Pace možná z designového hlediska není tak výrazný, design zůstal navzdory jiné masce či nárazníkům prakticky shodný, o to větší změny najdeme v útrobách. E-Pace totiž v rámci modernizace vyměnil platformu, nově užívá architekturu PTA přizpůsobenou právě plug-in hybridnímu pohonu. Stejný krok ostatně loni učinil také bratrský Land Rover Discovery Sport.
Jaguar E-Pace – české ceny modernizované varianty | ||||||||
Motor | D165 | D165 AWD | D200 AWD | P160 | P200 AWD | P250 AWD | P300e AWD | P300 AWD |
Pohon | 4x2 | 4x4 | 4x4 | 4x2 | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 | 1997 | 1498 | 1997 | 1997 | 1498 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 3/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW] | 120/3750 | 120/3750 | 150/3750 | 118/5500 | 147/5500 | 184/5500 | 227/5500 | 221/5500 |
Točivý moment [N.m] | 380/1500-2500 | 380/1500-2500 | 430/1750-2500 | 260/1600-4000 | 320/1200-4000 | 365/1300-4500 | 540/1600-4500 | 400/1500-4500 |
Převodovka | 6M | 9A | 9A | 9A | 9A | 9A | 8A | 9A |
Max. rychlost [km/h] | 206 | 200 | 211 | 197 | 200 | 229 | 216 | 241 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,0 | 9,8 | 8,4 | 10,3 | 8,5 | 7,5 | 6,5 | 6,9 |
Komb. Spotřeba dle WLTP [l/100 km] | 6,8 | 6,9 | 7,0 | 8,4 | 9,7 | 9,7 | 2,0 | 9,7 |
Cena E-Pace [Kč] | 1.065.163 | 1.211.210 | 1.308.494 | 1.056.572 | 1.216.050 | 1.328.459 | - | - |
Cena R-Dynamic [Kč] | 1.132.802 | 1.279.091 | 1.376.375 | 1.124.574 | 1.282.963 | 1.396.703 | 1.573.242 | - |
Cena Sport [Kč] | - | - | - | - | - | - | - | 1.789.469 |