Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Výroba Fiatu 500
Výroba Fiatu 500
Výroba Fiatu 500
Výroba Fiatu 500
20 Fotogalerie

Italské továrny zůstanou v provozu, propouštění se neplánuje, slibuje Stellantis

Marek Bednář

Italský automobilový průmysl prochází složitým obdobím s klesající výrobou. Přesto Stellantis, jediný velký výrobce aut v zemi, na jednání s vládou vyloučil uzavírání závodů i propouštění.

Koncern Stellantis nemá v plánu uzavírat své výrobní závody v Itálii ani přistupovat k hromadnému propouštění, uvádí agentura Reuters. Toto ujištění zaznělo během důležitého jednání s italskou vládou, které se uskutečnilo 14. listopadu v Římě za účasti ministra průmyslu Adolfa Ursa, zástupců automobilového průmyslu a odborových organizací.

„Stellantis nemá v úmyslu uzavřít žádný závod v Itálii, stejně jako neplánuje žádné hromadné propouštění," uvedl v oficiálním prohlášení Giuseppe Manca, manažer lidských zdrojů Stellantisu pro Itálii. Toto prohlášení přichází v době, kdy italský automobilový průmysl čelí klesající produkci a nevyužitým výrobním kapacitám, přičemž prodeje italských značek koncernu - Fiat, Alfa Romeo a Lancia - vykazují sestupnou tendenci.

Video placeholder
Fiat Grande Panda • Fiat

Koncern v současnosti čelí několika významným výzvám, které jsou charakteristické pro celé odvětví. Mezi ně patří především nízká poptávka po dražších elektrických vozidlech a sílící konkurence z Číny. Navíc se potýká s přeplněnými sklady v USA, což vedlo ke snížení předpovídaného zisku.

Situace v Itálii je o to závažnější, že Stellantis je jediným velkým výrobcem automobilů v zemi. Podle předpovědi odborového svazu FIM-CISL má roční výroba vozidel v Itálii klesnout pod půl milionu aut, což by představovalo nejnižší úroveň od roku 1958. Problémy dokládá i nedávná informace z odborových zdrojů o plánovaném pozastavení výroby v závodě Mirafiori v Turíně, kde se vyrábí elektrický Fiat 500e a dva modely značky Maserati.