Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti Q50
72 Fotogalerie

Infiniti Q50 končí a s ním i poslední sedan v nabídce prémiové značky

Ondřej Šámal

Japonská odnož Nissanu se zbavila svého posledního sedanu v nabídce a plně se soustředí na perspektivnější SUV a crossovery.

Infiniti si většina z nás ještě velmi dobře pamatuje i z českého trhu, odkud se značka kvůli nízkým prodejům stáhla v roce 2016. Z Evropy pak prémiový brand Nissanu zmizel o tři roky později. Důvod nebyl překvapivý. Zatímco na našem trhu Infiniti bylo v letech 2014 a 2015 registrováno pouze 71, respektive 47 exemplářů, v Evropě to v roce 2016 bylo zhruba 13.775 vozů, což bylo na udržování dealerské a servisní sítě, výdaje na marketing a další zkrátka málo.

V severní Americe, kvůli které Infiniti primárně vzniklo (stejně jako Lexus či Acura), se automobilce daří výrazně lépe. Loni jen ve Spojených státech bylo prodáno 64.699 aut, což představuje meziroční nárůst o velmi slušných 38,8 %. Nejprodávanějším modelem se stalo SUV QX60 s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem či 3,5litrovým šestiválcem a standardním devítistupňovým automatem od ZF.

Sedan Q50 v rámci značky skončil na pátém místě s 6201 vozy (+29,7 %). Ani meziroční zlepšení ovšem tenhle stárnoucí model nezachránilo. Po 11 letech skončil bez přímého nástupce. A s ním odešel i poslední sedan v nabídce Infiniti, které bude spoléhat na prodejně atraktivnější crossoveru a SUV, po kterých je hlad nejen v USA, ale prakticky na celém světě.

Video placeholder
Infititi Q50 2.2d Sport, video, auto.cz • auto.cz

Infiniti Q50 se představilo začátkem roku 2013 a do prodeje koncem téhož roku. Celosvětově se tenhle vůz proslavil především svým systémem steer-by-wire, který klasickou tyč řízení nahrazoval elektronikou. Z bezpečnostních důvodů si ovšem Q50 zachovalo i zmíněné fyzické spojení.

V praxi se ovšem nejednalo o nic převratného. Řízení bylo totiž kritizováno mimo jiné za nedostatek zpětné vazby, což u docela řidičsky zaměřeného Q50 představovalo trochu problém. Dodnes si přitom pamatuji na velmi příjemnou hybridní verzi s šestiválcem o objemu 3,5 litru se systémovým výkonem 286 kilowattů, který před deseti lety patřil k nejsilnějším hybridům na trhu. Špatné ovšem nebyly ani zážehové a vznětové čtyřválce s objemy 2,0 a 2,2 litru od Mercedesu.

Infiniti Q50 tak zhruba o rok přežilo technicky příbuzné kupé Q60, které z nabídky zmizelo loni.