Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW 3 Touring
BMW 3 Touring
BMW 3 Touring
BMW 3 Touring
26 Fotogalerie

IAA živě: BMW řady 3 je slušivý kombík s obrovským kufrem

Frankfurtský autosalon nabídl také první osobní seznámení s kombíkem řady 3. Nepřináší žádné velké překvapení, což je v zásadě dobře.

Kombík střední třídy samozřejmě navazuje na dříve představený sedan, žádné designové odchylky ve srovnání s touto verzí tedy nečekejte. Nová trojka vypadá i ve své praktičtější variantě reprezentativně a ve vybraných barevných kombinacích svěže a odvážně.

Ve srovnání s ostatními novodobými bavoráky zůstávají ledvinky střízlivě velké, full-LED světlomety jsou součástí standardní výbavy, stejně jako dvojité koncovky výfuku pro všechny verze. Nechybí ani pro BMW typické protisměrné zakončení bočních oken u C-sloupků. Jestli jsem měl z prvních oficiálních fotografií nějaké pochybnosti o celkovém vzhledu, první seznámení je hodně rychle spláchlo.

Také interiér se nijak neliší ve srovnání se sedanem. Má dobře známý volant i rozmístění prvků v pracovišti řidiče. Pokud vám dnešní bavoráky vyhovují, nebudete mít problém. Zároveň tvůrci slibovali více místa na hlavu i kolena pro pasažéry vzadu. Když jsem se s výškou 176 cm poskládal do druhé lavice „sám za sebe“, nemohl jsem si stěžovat. Stále mi tu zůstávala hodně velká rezerva před koleny a místo nechybělo ani nad hlavou, čemuž kromě jiného pomáhá i nižší posez.

Klíčový je samozřejmě zavazadelník. Součástí standardní výbavy je elektronické ovládání, nechybí ani otevírání pouze okna, které známe už z dřívějších bavoráků. V základní konfiguraci má kufr 500 litrů, což je jen o pět více než předchůdce, ale je to víc než dost. Když se začne víko zvedat, objeví se před vámi snad nekonečný prostor s pravidelnými tvary. Sklopením druhé řady v poměru 40:20:40 získáte rovnou ložnou plochu a 1510 litrů místa. A stěhovák je na světě!

Když budete chtít, můžete si připlatit za sklápění zadních sedadel tlačítkem v zavazadlovém prostoru. BMW myslelo na detaily, takže kryt zavazadelníku a síťovanou přepážku můžete přepravovat ve speciálně navržených prostorech pod podlahou.

Nová trojka vzniká v mnichovském závodě a vyjma Evropy zamíří rovněž do Japonska, Jižní Koreje či Hongkonku. Uvedení na trh proběhne závěrem tohoto měsíce, vozy v testovací flotile se tedy objeví jen o něco málo později.