Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault Mégane E-Tech
Renault Mégane E-Tech
Renault Mégane E-Tech
Renault Mégane E-Tech
165 Fotogalerie

IAA 2021: Renault Mégane poprvé naživo. Revoluce se vším všudy!

S příjezdem nové generace se Renault Mégane mění k nepoznání. Na autosalonu v Mnichově jsme mohli vůbec poprvé usednout dovnitř.

Zatímco Dacia Jogger se světu oficiálně odhalila ještě před startem mnichovského autosalonu, Renault Mégane si své tajemství pečlivě střežil takřka do poslední chvíle. A asi nikoho nepřekvapí, že právě tahle novinka budila na stánku francouzské značky největší rozruch.

Nová generace Méganu má s tím současným společný snad jen název. Z populárního kompaktu se totiž stává výhradně elektromobil, který tvarem karoserie nemá daleko ke kategorii crossoverů. Nutno říct, že naživo působí novinka opravdu hezky, v nabídce Renaultu jde jednoznačně o svěží vítr, který se na výstavišti představil v několika barevných kombinacích.

Video placeholder
Nový Renault Mégane E-Tech Electric • Renault

Při prvním osobním průzkumu překvapilo několik věcí. Tak třeba velmi hluboký zavazadelník, pod jehož podlahou se ještě ukrývá schránka na kabely. Ani s prostorností na tom není vůbec špatně, sám za sebou jsem se s výškou 178 cm posadil naprosto bez problémů, rezerva několik centimetrů mi zůstávala před koleny i nad hlavou. Za volantem zase potěší možnost umístění sedáku hodně dolů, což u elektromobilů rozhodně nebývá zvykem. Děkovat za to můžeme akumulátoru s extrémně nízkým profilem, kterým se výrobce chlubí.

Hotovou revolucí prošel interiér. Zapomeňte na fádní kabiny, kterými se francouzská automobilka vyznačovala pár let dozadu. Pracoviště řidiče nejenže se skládá z měkčených a na dotyk příjemných materiálů, ale je rovněž plně digitální. Displej před řidičem má 12,3 palce, středová obrazovka multimediálního systému pak devět, případně dvanáct palců. Renault však na digitalizaci nepřesedlal zcela, uvnitř pro ovládání důležitých funkcí stále preferuje klasická tlačítka namísto dotykových ploch.

První dojem z francouzské novinky je více než dobrý. Otázkou však zůstává, zdali je tento vůz předzvěstí konce klasického Méganu. O pokračovateli se spalovacím motorem nepadlo ani slovo. Předpokládáme tedy, že se současná generace bude ještě nějaký čas nabízet po boku elektromobilu, aby se s námi s příchodem emisní normy Euro 7 nadobro rozloučila. Ale nechme se překvapit.