Hyundai Santa Cruz sesadil z trůnu Corvette, jde o nejrychleji prodávané auto v USA
Zdá se, že kompaktní pick-up s nevšedním vzhledem byl trefou do černého. Na showroomech se totiž ani neohřeje.
Rozhodnutí automobilky Hyundai vyrábět pick-up Santa Cruz, který je spíš stylovou záležitostí než univerzálním pracantem, mohlo být na první pohled odvážným krokem. S odstupem několika měsíců od vstupu na americký trh se však ukazuje, že šlo o moudré rozhodnutí.
Stylový Hyundai Santa Cruz si totiž nejprve odnesl řadu pozitivních hodnocení z různých testů našich zámořských kolegů, nyní však přichází i nevšední důkaz, že je velmi populární také mezi zákazníky. Na showroomech se totiž ani neohřeje.
To dokazuje nový průzkum analytické společnosti iSeeCars, který sleduje průměrný počet dnů nového automobilu na showroomu před prodejem. Během srpna byl obecný průměr 26 dnů, Hyundai Santa Cruz se ovšem v průměru prodával již po rovných 8 dnech.
Kompaktní pick-up tak z trůnu srazil sporťák Chevrolet Corvette, který se v srpnu ohřál na showroomech v průměru 8,3 dne - do té doby ale držel prvenství několik měsíců v řadě. Na třetím místě skončil Mercedes-Benz GLS (8,7 dne), čtvrté Subaru Crosstrek (9 dnů) a pátá Toyota RAV4 (9,5 dne).

S průměrnou cenou 34.485 dolarů je přitom Hyundai Santa Cruz navíc nejlevnějším vozem z první trojice nejrychleji prodávaných automobilů v USA. Průměrná cena ze všech nových automobilů v USA je pak podle iSeeCars 40.180 dolarů.
Připomeňme, že Hyundai Santa Cruz je kompaktním čtyřdveřovým pick-upem, odvozeným od Tucsonu, se samonosnou karoserií a relativně dostupnou základní cenovkou, který automobilka propaguje jako vůz pro lidi s aktivním životním stylem. Jeho korba sice nepatří mezi největší, přesto nabízí slušnou variabilitu a díky integrovanému krytu může být využita jako kufr. Navíc vůz utáhne přes 2,25 tuny.