Hyundai Ioniq 5 N zajel Nordschleife jen o 2,6 s pomaleji než BMW M2 CS
Jedno z nejsilnějších elektrických aut na trhu zvládlo legendární Severní smyčku Nürburgringu jen o málo pomaleji než ultimátní BMW M2 CS s hmotností nižší o více než šest metráků.
Korejský elektrický hatchback patří k tomu nejzajímavějšímu ve třídě. Lidem v Hyundaii ovšem standardní verze evidentně nestačily, proto do světa vypustili zběsilou variantu s přídomkem N. O té jsme již několikrát psali, tudíž jen telegraficky: dva elektromotory o maximálním výkonu 478 kilowattu, zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 s a hmotnost 2,2 tuny. A také cena startující na bezkonkurenční částce 1.799.990 Kč.
Tahle střela si díky špičkové výbavě věří i na světové okruhy, což dokazuje čerstvý zápis do kroniky Nürburgringu. Jeho legendární smyčku o délce lehce přes 20,8 kilometrů totiž novinář a testovací jezdec magazínu sport auto Christian Gebhardt zvládl obkroužit za 7:45,56, což je pro představu jen o 2,6 sekundy pomalejší čas než v případě BMW M2 CS (7:42,99).

Německé kupé má sice nižší výkon (331 vs. 478 kilowattů), zároveň ale váží o podstatných 625 až 650 kilogramů méně. Ioniq 5 N je se svými 2200 kilogramy pořádný cvalík, v segmentu elektromobilů se ovšem jedná o standardní hodnotu. Při jízdě na Severní smyčce BMW obouvalo pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2s, Ioniq 5 N vsadil na Pirelli P Zero Corsa. Ačkoliv oficiální údaje hovoří o maximální rychlosti 260 km/h, Gebhardt z auta dostal ještě o dva kilometry v hodině vyšší hodnotu. Ve videu si můžete všimnout umělého zvuku, který však na rozdíl od většiny jiných podobných „uděláte“ nepůsobí vyloženě uměle a otravně.
Na nový Hyundai Ioniq 5 N jsem velmi zvědavý. Naživo na mě udělal velký dojem. Navíc by se mohlo jednat o jedno z mála elektrických aut, se kterými bude zábava i v zatáčkách a nejen při akceleraci na rovinkách. Navíc za 1,8 milionu jde o velmi zajímavou nabídku, která by mohla zlákat i milovníky benzinu.