Hyundai i30 N Project C odhalen. Extrémní hot hatch z Nošovic je lehká limitovaná edice
Korejská značka rozšiřuje nabídku hot hatche i30 N o vrcholnou verzi. Vznikne v pouhých 600 exemplářích.
Zatímco Kia na letošním frankfurtském autosalonu chybí, mateřský Hyundai na IAA 2019 vystavuje. Vedle nové generace minivozu i10 vsadil na sportovní novinky. Jednou z nich je i Hyundai i30 N Project C, který se stává vrcholnou variantou tohoto kompaktního hot hatche z Nošovic.
Novinka využívá zkušeností z vývoje i30 N, jeho schopnosti však posouvá ještě dál. Konstruktéři se v první řadě zaměřili na odlehčení vozu, výsledkem je snížení hmotnosti o 50 kilogramů, čehož se povedlo dosáhnout několika úpravami.
Tou nejdůležitější je obutí nových kol, jen kované 19palcové disky OZ racing snížily váhu o 22 kilogramů. Roli hraje ale i použití karbonem vyztužených plastů (CFRP) v kapotě, které ubraly 7,2 kilogramů. Stejný materiál byl užit i v prazích, předním lízátku nebo novém zadním difusoru, což znamenalo další odlehčení o stovky gramů. Nové jsou rovněž přední sedačky Sabelt, každá z nich váží o 7,5 kg méně než ta dosavadní.
Hyundai i30 N – technická data nabízených variant | |||
Verze | i30 N | i30 N Performance | i30 N Project C |
Motor | 2.0 T-GDI | 2.0 T-GDI | 2.0 T-GDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 184/6000 | 202/6000 | 202/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 378/1750-3500 | 378/1750-4200 | 378/1750-4200 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,4 | 6,1 | 6,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,7 | 7,8 | 7,1 |
Úpravou prošel také podvozek, i30 N Project C sedí o šest milimetrů blíže k vozovce než výchozí automobil, což pomohlo snížit těžiště celkem o 8,8 milimetrů. Pružiny v tlumičích jsou tužší a kratší, část zadního zavěšení je pak nově vyrobena z hliníku, místo oceli, což uspořilo 4,66 kilogramu. Autu nechybí ani speciální výztuha v zavazadelníku pro větší jistotu při ostrých průjezdech oblouky.

Hyundai také speciálně naladilo jednotlivé jízdní módy. Režimy Sport a N tak mají poskytnout ještě více zábavy za volantem. Z toho režim N je podle automobilky speciálně nastaven pro agilní a předvídatelné chování na závodním okruhu, který mají využívat zkušení jezdci.
Naopak motor v útrobách se nemění, o pohon se nadále stará přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 T-GDI, naladěný na 202 kW jako u verze i30 N Performance. Točivý moment vrcholí hodnotou 353 N.m, respektive 378 N.m při využití funkce overboost. Nižší hmotnost však znamená, že i30 N Project C zrychlí z 0-100 km/h za rovných šest sekund, o desetinu vteřiny rychleji než výchozí i30 N Performance.
Automobil bude dostupný výhradně pro evropské zákazníky, jeho výroba bude limitována na 600 exemplářů, přičemž prodej odstartuje ještě před koncem roku. A co že vlastně znamená to Project C? Odkazuje nejen na využití karbonových dílů (uhlík má v periodické soustavě prvků značku C), ale také na trať Area C v testovacím centru značky v Namyangu.