Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Superb iV
Škoda Superb iV
Škoda Superb iV
Škoda Superb iV
84 Fotogalerie

Hybridní Superb iV pohořel v losím testu. Podobně dopadl i Passat GTE

Plug-in hybridní Passat i Superb potrápila výrazná přetáčivost, kterou konkurence dokázala potlačit i ve vyšších rychlostech.

Takzvaný losí test, během kterého se zkoumají vlastnosti automobilu při prudkém úhybném manévru, bývá právem považován za jednu z nejtěžších zkoušek ovladatelnosti. V minulosti potrápila především vozy typu SUV, z nichž některé neměly daleko k převrácení, zabrat ovšem dává i běžným automobilům, u kterých sleduje především nedotáčivost a přetáčivost.

A právě přetáčivost se ukázala být problémem jak hybridní Škody Superb iV, tak hybridního Volkswagenu Passat GTE. Dobře patrné je to patrné na videích z testů, které se objevily na YouTube kanále Teknikens Värld.

Začněme tedy od domácí Škody Superb, jejíž řidič již při rychlosti 65 km/h srazil na výjezdu jeden kužel. Mnohem důležitější je ovšem pohled na to, jak se vůz během úhybného manévru choval. Po odbočení totiž můžeme vidět lehkou nedotáčivost, která není ničím výjimečným. Poté ovšem vůz přechází do výrazné přetáčivosti.

V rychlosti 68 km/h sice řidič nesrazil ani jeden z kuželů, přetáčivost je ovšem ještě výraznější a tentokrát se opakuje i při vrácení se do původního směru. V rychlosti okolo 70 km/h můžeme vidět podobné výsledky a v rychlosti 72 km/h vůz nakonec vyjíždí z dráhy.

Autoři testu následně přikládají další záběry, ve kterých můžeme vidět losí test Superbu iV s jiným řidičem za volantem. Během první jízdy v rychlosti 70 km/h se pak opakuje výrazná přetáčivost, kterou musí řidič korigovat i na výjezdu. Totéž můžeme vidět i při rychlosti 72 km/h, kdy záď vozu dokonce sráží jednu z kuželek.

Pro srovnání pak video obsahuje i záběry Peugeotu 508 SW, který stejnou trať zvládl bez větších problémů s přetáčivostí či nedotáčivostí i při rychlosti až 78 km/h. Mercedes-Benz třídy C kombi pak zvládl totožnou trať bez větších problémů při rychlosti 74 km/h.

O moc lepší výsledky pak nepředvedl ani Volkswagen Passat GTE, který rovněž předvedl výraznou přetáčivost již při rychlosti 68 km/h. Při prvním pokusu projet trať rychlostí 70 km/h sestřelil Passat vybočenou zádí dvojici kuželek vymezujících trať. Při rychlosti 72 km/h pak můžeme vidět přetáčivost jak během úhybného manévru, tak po návratu do původního pruhu, kde Passat sestřeluje kuželku.

Z videí se tak zdá být patrné, že oba hybridní zástupce koncernu trápí vyšší hmotnost, na které se kromě elektromotoru podepisují i baterie uložené vzadu. Ostatně pohotovostní hmotnost Superbu iV dosahuje 1901 kg, zatímco například u Peugeotu 508 SW se bavíme o 1505 kilogramech.