Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW 530e
BMW 530e
bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni
bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni
42 Fotogalerie

Hybridní BMW 530e nabídne delší dojezd, nižší spotřebu a nově i systém xDrive

Hybridní zástupce pětkové řady prošel drobnou modernizací, která kromě výkonnější baterie přináší i variantu s pohonem všech kol xDrive.

Hlavní změnou u modernizovaného plug-in hybridního BMW pětkové řady je nová vysokonapěťová lithium iontová baterie, jejíž kapacita se zvýšila z 9,2 na 12,0 kWh – a to bez zvětšení samotné baterie. Standardní BMW 530e Sedan tak může čistě na elektrickou energii ujet 61 – 66 kilometrů a jeho spotřeba se měla podle informací BMW snížit až o 20 % - na 1,6 až 1,8 l/100 km. Emise se pak automobilce podařilo srazit na 36 až 41 gramů na kilometr.

Souběžně s novým BMW 530e však na trh vstupuje i nové BMW 530 e xDrive Sedan, které se stejnou technickou výbavou dokáže absolvovat čistě na elektrickou energii 55 až 58 kilometrů. Jeho kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat v rozmezí 2,0 až 2,2 l/100 kilometrů a emise CO2 uvádí automobilky v rozmezí 46 až 49 g/km.

Nová vysokonapěťová baterie je opět uložena pod zadními sedačkami, takže ubrala jen minimum z místa v kufru, který nabízí 410 litrů. Nabíjení je možné i ze standardní domácí zásuvky a tímto způsobem lze baterii nabít za méně než šest hodin. S nabíječkou BMW i Wallbox se však nabíjení zkrátí na cca 3 hodiny a 35 minut.

Pod kapotou obou hybridních modelů je ukryt 2.0 litrový zážehový čtyřválec BMW Twin Power Turbo, který nabízí výkon 135 kW (184 k). Spalovací motor však doplňuje ještě elektromotor o výkonu 83 kW (113 k), který je integrován do 8 stupňové automatické převodovky Steptronic. Kombinovaný výkon tak dosahuje 185 kW (252 k) a točivý moment až 420 Nm.  Standardní 530e Sedan dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 6,1 sekundy, zatímco modelu s pohonem všech kol to trvá o 0,1 sekundy déle. Oba vozy však dosáhnou maximální rychlosti až 235 km/h.

Vůz je vybaven inteligentním systémem řízením toků energií, který umožňuje optimálně efektivní fungování hybridního systému a ideální provozní režim je schopen upravovat i podle dat z navigačního systému. Řidič však může upravit nastavení i stiskem tlačítka eDRIVE. Ve standardním režimu AUTO eDRIVE je vůz schopen jet čistě na elektrickou energii rychlostí až 110 km/h. Po přepnutí do režimu MAX eDRIVE mohou BMW 530e Sedan a BMW 530e xDrive Sedan jet s nulovými emisemi rychlostí dokonce až 140 km/h.

Neopomenutelnou zajímavostí je pak funkce akustického varování chodců, která je pro plug-iny hybridní modely specifickým prvkem standardní výbavy. Při čistě elektrické jízdě do rychlosti 30 km/h totiž systém vnějších reproduktorů vytváří nezaměnitelný zvuk, který byl navržen speciálně pro elektrifikované modely BMW.

Obě novinky už jsou dostupné i v on-line konfigurátoru BMW, ze kterého můžeme vyčíst základní ceny. Standardní BMW 530e Sedan začíná na částce 1.509.300 Kč, zatímco varianta s pohonem všech kol BMW 530e xDrive Sedan začíná od částky 1.578.200 Kč.