Hot hatch Alpine A290 odhaluje první ceny. Styl má v základu, plných 218 koní nikoliv
Komu postačí stylový bodykit, sportovní podvozek a interiér, ten v případě A290 ušetří. Maximální dynamiku totiž ponechává Alpine vyšším výbavám.
Francouzská Alpine nám nedávno představila svou elektrickou prvotinu A290, ostrý hatchback vycházející z nového Renaultu 5 E-Tech. Přestože cenovku obou vozů pro Česko stále ještě neznáme, cenovou strategii, a především rozdíl mezi oběma modely, nyní naznačuje Alpine spuštěním objednávek doma ve Francii. Vyšší cena přitom nebude u sportovní značky reflektovat pouze silnější elektromotor a agresivní design.

Alpine A290 startuje na francouzském trhu od ceny 38.700 eur (před odečtením tamního ekologického bonusu 4000 eur/cca 100.000 Kč), tedy v přepočtu od cca 983.000 Kč. To však mluvíme o výchozí variantě GT, která oproti standardnímu Renaultu 5 E-Tech vymáčkne z elektromotoru na přední nápravě pouze o třicet koní navíc, konkrétně 130 kW (177 koní). Baterie o kapacitě 52 kWh zde umožní dojezd 380 km.
Vůči standardnímu Renaultu 5 E-Tech (110 kW/150 k; 52 kWh, 408 km) je tedy ostřejší technika příplatkem 5210 eur (cca 132.000 Kč), jelikož výchozí „pětka“ nyní ve Francii začíná od cenovky 33.490 eur/cca 850.000 Kč (před odečtením zmíněného bonusu).
Silnější kalibr nasazuje Alpine až u varianty A290 GT Performance, jejíž elektromotor produkuje vrcholných 160 kW (218 koní). Tady se cenovka posunuje na 41.700 eur (cca 1.060.000 Kč). Identická baterie o kapacitě 52 kWh už nicméně poskytne hladovější verzi dojezd jen 362 km. Celkem 1479 kg vážící hot hatch v této specifikaci zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 6,4 sekundy a maximálně se rozjede na 170 km/h.
Obecně vstupuje A290 do prodeje na domácím trhu v celkem pěti úrovních výbavy, kdy základní A290 GT a výkonnou GT Performance doplňují i mezistupeň GT Premium a vrchol GTS. K mání je rovněž nejdražší zaváděcí verze Première Édition v rozsahu 1955 kusů se speciálními doplňky (od 46.200 eur/cca 1.173.000 Kč).
Za své peníze však dostanou zákazníci Alpine standardně u všech verzí nejen vyšší výkon a agresivnější vzezření, ale také upravený podvozek s širším rozchodem kol, lehčí 19palcová kola obutá do speciálně vyvinutých pneumatik Michelin Pilot Sport EV a rovněž přední brzdovou soustavu vypůjčenou ze sporťáku A110. Uvnitř zase nechybí sportovní sedačky, tříramenný volant čalouněný Nappa kůží nebo středový panel rovněž inspirovaný A110.