Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
7 Fotogalerie

Honda představila modernizovaný Civic Type R, změny se dotkly hlavně podvozku

Honda vstupuje do nového roku odhalením prvních snímků a technických inovací modernizovaného hot-hatche Civic Type R.

Právě probíhající tokijský autosalon se stal místem premiéry omlazeného hot-hatche Honda Civic Type-R, který se představil v novém odstínu modré barvy Boost Blue, vyhrazené pouze pro Type R, a s lehce zvětšenou mřížkou chladiče. Na fotce je navíc vidět i výrazný spoiler, o jehož ponechání se vedly spekulace.

Mnohem zajímavější jsou však změny, které se měly odehrát na podvozku. Omlazený Type R by měl dostat například nově vyvinuté dvoudílné kotoučové brzdy, které doplňují vylepšení brzdové destičky. Výsledkem by mělo být pomalejší vadnutí a lepší výkon při brzdění z vysokých rychlostí.

Technici také přepracovali nastavení tlumičů, díky čemuž by měl být nejostřejší Civic komfortnější na běžných silnicích. Na závodní trati pak řidiči jistě docení tužší zadní silentbloky, které by měly zlepšovat přilnavost. Drobné modifikace předního odpružení by pak zase měly přispět k lepší odezvě řízení.

Změny se nevyhnuly ani interiéru, kde se objeví volant čalouněný Alcantarou a nově designovaná hlavice řadicí páky. Samotná převodovka by navíc měla nabídnout kratší dráhy.

Pod kapotou je uložen původní 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 235 kW (320 k) s maximálním točivým momentem 400 Nm – nic se tedy neměnilo. O přenos výkonu na kola se pak stará šestistupňová manuální převodovka a nechybí ani samosvorní diferenciál. Stejně jako před faceliftem zůstávají na výběr jízdní režimy Comfort, Sport a +R, které upravují odezvu plynu, řízení a tuhost podvozku.

Kromě prvního snímku omlazeného Civicu Type R se však Honda pochlubila i modernizovaným modelem NSX, který nabídne novou žlutou barvu v odstínu „Indy Yellow Pearl II“. Tento odstín je přitom fanouškům značky jistě známý, neboť se používal i u původních a dnes již kultovních modelů NSX a S2000.