Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda Civic Type R Concept
Honda Civic Type R Concept
Honda Civic Type R Concept
Honda Civic Type R Concept
17 Fotogalerie

Honda Civic Type R Concept: Moruga Scorpion

Honda představuje vizi (možná dokonce prototyp) sportovní verze aktuální Hondy Civic 5D. Tohle bude hodně pálivé.

Největším tahákem letošní ženevské expozice Hondy bude zcela jistě koncept sportovního Civicu Type R, jenž půjde do prodeje příští rok. Japonci kolem auta rozehráli až nevídaně rozsáhlou marketingovou kampaň, postavenou na záměru stát se nejrychlejší předokolkou současnosti s cílem pokořit rekord Severní smyčky Nürburgringu.

V tomto ohledu už došlo ke změně situace, rekord Méganu RS Trophy pokořil do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 obutý Seat Leon Cupra, jenž se dostal pod osm minut (přesně 7:58,44) a není úplně vyloučeno, že zálusk na rekordní čas má i Opel se svým OPC Extreme, takže to minimálně Civic Type R nebude mít až tak snadné, jak se to možná ještě před několika týdny zdálo.

Bez ohledu na stav věcí v příštím roce je ovšem zjevná ještě jedna skutečnost - Civic Type R nebude nic pro introverty. Můžeme se sice zatím jen domnívat, zda bude, stejně jako v případě konceptu minulé generace, zachován u produkčního auta dramatický vzhled studie nebo jestli někde designéři "uberou", vše ale naznačuje tomu, že půjde o nejpálivěji vyhlížející kompaktní hot-hatch současnosti.

Oproti sérii (i nedávno odhalenému vývojovému prototypu) má úplně novou příď s velkými nasávacími otvory, výdechy v kapotě, vytažené blatníky a prahy a kompletně přepracovanou záď s obřím křídlem - to vše s cílem zajistit autu co nejlepší aerodynamiku a přítlak. Ten se bude hodit, CTR bude jedním z nejvýkonnějších hot-hatchů na trhu. Honda aktuálně připouští výkon motoru VTEC Turbo napravo od 280 koní (206 kW), "řeč těla" však signalizuje spíše 300+ a nejnovější zákulisní šuškanda dokonce naznačuje, že Honda opravdu nerada vidí, že za nejvýkonnější přeplňovaný dvoulitr je dnes považován ten v A 45 AMG (což je ovšem čtyřkolka). Co z toho plyne, ponechám jen na vaší fantazii...

Ale abychom se vrátili na pevnější půdu - je jisté, že (jakkoli velká) síla motoru půjde na přední kola, opatřená mechanickým diferenciálem se zvýšenou svorností, prostřednictvím šestistupňového manuálu, jak se na ostré Hondy sluší. Sportovní podvozek a silnější brzdy asi netřeba zmiňovat, spekuluje se také o adaptivním podvozku, ovšem v tomto případě na rozdíl od Civicu Tourer i pro přední nápravu.

Sama Honda je stále tajemná a pouze připouští, že půjde o nejostřejší Civic Type R v historii značky, jenž předznamenává novou éru sportovních verzí s tímto kultovním označením. Kompletní odhalení finální specifikace i vzhledu lze očekávat až za půl roku v Paříži.