Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Chevrolet Corvette Z06
Chevrolet Corvette Z06
Chevrolet Corvette Z06
Chevrolet Corvette Z06
65 Fotogalerie

General Motors ruší záruky i na Corvette Z06, nesmí se hned přeprodávat druhému majiteli

Žádané modely musí setrvat u prvního majitele minimálně rok. Kratší stěhování ruší tovární garance a hrozí trvalý zákaz nákupu.

Automobilky protahují záruční lhůty v rámci honu na zákazníka a za lepší pověstí. Zcela proti proudu postupuje koncern General Motors, který pod podmínkou prodeje zánovního vozu ruší garanci bez dalšího nároku na bezplatné opravy. Odebrání možnosti reklamace vytváří obranný mechanismus proti nekontrolovatelnému obchodování.

Pozbytí nároku na servis zdarma platí pro vysoce žádané modely GM. V dopise zaslaném severoamerickým prodejcům ředitel této divize připomíná, že určité záruky budou nepřenosné u Chevroletu Corvette Z06, Cadillacu Escalade-V a GMC Hummer EV. Tři populární zástupci automobilky ztratí nehrazenou péči v případě prodeje vozu druhému majiteli během prvního roku soukromého vlastnictví.

Nejprodávanější výjimečné verze musí zůstat minimálně celý rok pod patronátem člověka, který byl uveden v technickém průkaze jako první majitel. Mluvčí amerického koncernu potvrdil přísné kritérium, pravda je i doručení dopisu všem autorizovaným autosalonům v USA. Odůvodnění reaguje na špatné zacházení mimo oficiální dealerskou síť. Překupníci prý pochází z řad neautorizovaných společností, které nedodržují standardy GM, čímž trpí zákazníci stejně jako pověst výrobce. Dopis také poukazuje na upřednostnění vlastnictví nadšenců značky a věrných zákazníků před prostými obchodníky.    

Mluvčí konkretizoval podmínky záruky v případě nedodržení podmínek. U Corvette Z06 a Escalade-V platí, že pokud dojde k převodu vlastnictví vozidla z původního vlastníka během prvních 12 měsíců od dodání, končí automaticky bezplatné úhrady uznaných oprav nárazníků, karoserie, hnacího ústrojí, pneumatik a příslušenství. Elektrický Hummer není ničím ušetřen, automobilka z hrozby překvapivě vyřadila záruku baterie, ta zůstává.

Vychytralé skupování potenciálně ziskových aut nebo jednoduché zprostředkovávání nákupu dráždí značky zaměřené na poctivé zákazníky. Automobilky, které přeprodej odmítají, disponují omezenými možnostmi boje s odvěkou praxí handlířů. Mezičlánek mezi koncovým uživatelem a výrobcem funguje hlavně v USA, kde nezávislí prostředníci nakupují auta velkoobchodně a poté je v maloobchodě prodávají fyzickým osobám. Zástupci dodavatelů marně přihlížejí často bizarní cenotvorbě, šachování se statusem ojetiny či limitovaného kusu ovlivňuje renomé koncernu a dalších souputníků na trhu.

Přístup GM ohrožuje šťastného držitele Z06 nebo Hummeru. Makléři nemusí vždy pravdivě uvádět či připomínat ztrátu záruky, spořivý zákazník si ani nevzpomene na možný konec garance auta necelý rok po výrobě. Povinnost varovat neexistuje, od neférového jednání a podvodů má překupníky razantně odradit hrozba trvalého zákazu nákupu nových aut.