Takto vypadal motor 2.8 VR6, když se poprvé objevil pod kapotou Volkswagenu Golf III v roce 1991.|
Zdroj: Volkswagen
Na průřezové kresbě je dobře vidět, že extrémně špatně přístupný pohon rozvodů na zadní straně u setrvačníku měl vždy.|
Zdroj: Volkswagen
Superbů se čtyřmi výfuky a označeními V6 i 4x4 na zádi vzniklo jen 7400 kusů. Na snímku velmi vzácná vrcholná výbava Laurin & Klement, která se v letech 2011 až 2013 od běžných verzí lišila zadními světly LED.|
Zdroj: Škoda
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
V posledním desetiletí své výroby byl motor VR6 spojován výhradně s dvouspojkovými převodovkami DSG.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Na interiéru auta bylo 300 000 najetých kilometrů znát jen minimálně. Potah sedačky řidiče se však v minulosti měnil kvůli vysypanému sklu po odcizení navigace.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Motor se ukrývá pod spletitým sacím potrubím. Po jeho demontáži vypadá jak čtyřválec z ruského auta. Menší sací kanály jsou k zadním, větší k předním válcům.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Limuzína neuměla nabídnout panoramatické střešní okno, ale jen klasický „šíbr“. Jeho zásadní výhodou však byl integrovaný solární panel, který za slunečných dnů poháněl vnitřní ventilátor. Uvnitř tak nevznikalo charakteristické dusno.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Každý superb s motorem 3.6 FSI má bixenonové světlomety, a to rovnou jedny z nejkvalitnějších, jaké byly kdy vyrobeny. Prakticky vůbec se nevypalují a i po deseti letech dobře svítí.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Na odstrojeném bloku je nejlépe vidět, jakým způsobem se uvnitř něj překrývají válce. Motory jsou to nadčtvercové – u 3.6 FSI je vrtání 89 a zdvih 96,4 mm.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Typickou závadou starších škodovek je zadní pero prasklé v posledním závitu, protože v příčných ramenech se drží voda a nečistoty. I zde bylo jedno nutné vyměnit, což při 305 000 km byla také první investice do podvozku auta.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motor se ukrývá pod spletitým sacím potrubím. Po jeho demontáži vypadá jak čtyřválec z ruského auta. Menší sací kanály jsou k zadním, větší k předním válcům.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Superb II 3.6 FSI|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík