Jízdní vlastnosti E30 se ani s jiným typem karoserie téměř nelišily, vždy šlo o suverénní a stabilní auto se standardním pohonem zadní nápravy. Sportovní varianty M3 se verze sedan ani kombi nedočkaly.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ze subtilní palubní desky se středovým tunelem natočeným k řidiči přímo stříkají emoce. Přesně takhle má vypadat vypadat osmdesátkový youngtimer pro pravého fajnšmekra.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dvojité světlomety, decentní ledvinky s navazujícím rozšiřujícím se prolisem uprostřed kapoty, blikače v nárazníku – taková byla dlouhá léta defi nice typického BMW|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Jestliže sedan BMW 3 generace E30 platí za krásné auto, v případě kombi Touring se estetický dojem posouvá ještě o výrazný kus dál|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Když se před 35 lety poprvé ukázalo kombi řady 3, působilo jako jinak poskládaná stavebnice sedanu. Vždyť se také spousta prvků shodovala.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Miniaturní víko s pevným zadním čelem i oknem bylo jedním z hlavních podnětů k tomu, aby Max Reisböck vytvořil domácí prototyp kombi|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Nebýt nevzhledného zubu a pevných zadních svítilen, bylo by BMW 3 Touring ve své době mnohem univerzálněji využitelné auto|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Tradicí BMW je sada nářadí připevněná k výplni víka zavazadelníku, zde se však přesunula pod podlahu kufru|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zatímco pro kombi Touring byla čtyřválcová osmnáctistovka dlouho základní vstupenkou do klubu, ceník sedanu startoval objemem 1,6 litru|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring (E30)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
BMW 3 Touring|
Zdroj: BMW
BMW 3 Touring|
Zdroj: BMW
Karosář automobilky BMW Max Reisböck byl svému zaměstnavateli oddaný jako málokdo.|
Zdroj: BMW
Když sháněl soukromé auto pro rodinu, zůstal tehdy své značce i přes chabou modelovou nabídku věrný.|
Zdroj: BMW
Díky jeho šikovnosti, nápaditosti a obětování spousty volného času tak dnes k mnichovské střední třídě už 35 let neodmyslitelně patří kombi Touring.|
Zdroj: BMW
BMW 3 Touring|
Zdroj: BMW
BMW 3 Touring|
Zdroj: BMW
BMW 3 Touring|
Zdroj: BMW
BMW 3 Touring|
Zdroj: BMW
BMW 3 Touring|
Zdroj: BMW
Max Reisböck a BMW 3 Touring|
Zdroj: BMW
BMW 3 Touring|
Zdroj: BMW
Známá administrativní budova BMW v Mnichově nedávno oslavila padesáté narozeniny. Stavba sídlí nedaleko dějiště olympiády, ve stejném roce 1972 nechvalně proslulého hanebnými teroristickými útoky na izraelské sportovce.|
Zdroj: BMW
Sídlo BMW v Mnichově|
Zdroj: BMW
Sídlo BMW v Mnichově|
Zdroj: BMW
Sídlo BMW v Mnichově|
Zdroj: BMW
Sídlo BMW v Mnichově|
Zdroj: BMW
Touring byl k mání s benzinovými čtyřválci, zážehovými i vznětovými šestiválci, v koncepční fázi dokonce existoval i jako elektromobil|
Zdroj: BMW
Dynamice touringů věnuje BMW dodnes značnou pozornost, přepravní kapacita je pro zákazníky druhořadá. Dokládají to odvážné skici i péče designérů o každý detail.|
Zdroj: BMW
BMW 3 Touring|
Zdroj: BMW
BMW 3 Touring|
Zdroj: BMW
V pořadí druhé novodobé kombi z Mnichova se představilo v roce 1991 na bázi větší řady 5. Zvětšené mřížky touringu nalevo charakterizují modernizaci z roku 1994.|
Zdroj: BMW
Nejvyšší vrchol ceníku BMW 3 Touring představovala varianta 325 iX s šestiválcem o objemu 2,5 litru a pohonem všech kol|
Zdroj: BMW