BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
Rychlost jízdy byla omezena na 250 km/h, ovšem u verze s manuální šestistupňovou převodovkou udávaly dobové prameny maximálku přes 270 km/h.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
Impozantní zůstává dodnes pohled na palubní desku. V době vzniku ji srovnávali s fl ightdeckem Concorde či B747.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
Karoserie bez sloupků B je sice vzdušná, ale zároveň znamená určité kompromisy. Jde mimo jiné o umístění horních kotevních úchytů bezpečnostních pásů. Tento letitý problém vyřešily BMW a také Mercedes-Benz až v roce 1989 takzvanými integrálními sedadly. Ta mají všechny tři úchyty na nosné kostře.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
I tady je to impozantní, neboť je odděluje mohutná středová konzola. Pásy měly zámky vně sedadel. Pod nimi je místo pro lékárničku. Místa je ale dost málo.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
Horní část středového panelu obsahuje paubní informační přístroj, kombinující palubní počítač a takzvaný MID (Multi Information Display). Všimněte si spotřeby paliva 27,2 l na 100 km. Pod ním je panel ovládání originálního audia Bavaria. To už tehdy umělo zobrazovat názvy stanic. Martin Bittner je sháněl v Německu poměrně dlouho.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
Volant se také nastavuje elektricky ve dvou směrech, a sice tímto intuitivním ovladačem|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
Přední sedadla jsou standardně elektricky stavitelná, včetně tří pamětí pro sedadlo řidiče, volant a vnější zpětná zrcátka|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
Takto vůz vypadá se zaklopenými spícími světlomety|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
Doménou BMW 850i jsou silnice první třídy a dálnice. Zde vyniknou jeho vlastnosti úplně nejvíce. Výklopné svítilny v sobě ukrývají dokonce i světla do mlhy.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
Řada 8 měla vždy čtyřči vyústění výfuku. Verze 850CSi z roku 1992 dostala jiný tvar koncovek. Katalyzátory byly od začátku dva, pro každou řadu válců jeden. Elektricky zcela spouštět lze i zadní trojúhelníková skla. Pouze konkurenční kupé mercedesu tohle z evropských značek nabízela.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
Zapojeny jsou paralelně. Umějí se vybíjet navzájem, a musí být tudíž stejně staré.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
850i je označení úplně první verze kupé řady 8. Později se přejmenovalo na 850Ci a navíc přibylo 850CSi a také skromnější osmiválec 840Ci.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček
BMW 850i (E31)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Samuel Mareček