Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3“ je standardem, klasické zobrazení je velmi přehledné. Ručička otáčkoměru běhá pro Peugeot typicky opačně.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot chválíme za kvalitní měkčené plasty, líbivé dekory i množství praktických schránek. Zvyknout si musíte na stísněné poměry v prostoru pro kolena, zejména při delší jízdě byste větší volnost ocenili.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Klimatizace se nastavuje výhradně dotykově, alespoň že teplota se na bocích displeje zobrazuje stále. Multimediální systém není příliš přehledný, pomáhají však tlačítka pod ním.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Vlevo od volantu se vypíná asistent vedení v jízdních pruzích, stačí jeden dlouhý stisk|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Vpředu se v peugetu sedí o něco níže než ve volkswagenu, ale příplatková panoramatická střecha ubírá na prostornosti. Pozice sezení za malým volantem nevyhoví každému, seřizovat ho však lze ve velkém rozsahu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Místa vzadu není mnoho a hůře se sem nastupuje. Vyšším jedincům zbývá před koleny jen drobná rezerva. Sedáky nepodepírají stehna a pod přední sedadla si nelze pohodlně zasunout nárty. Panoramatická střecha zde už ale nepřekáží.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Sedadla mají výrazné boční vedení i tvarování sedáků. Při delší jízdě z nich začínají bolet záda. Sedáky jsou prodlužovací ve velkém rozsahu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Podvozek peugeotu je velmi dobře vyvážený a přes komfortnější naladění reaguje na změny směru rychle. Obratnosti neprospívá jen příliš velký převod řízení.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Michelin Pilot Sport 4 235/40 R19|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kufr peugetu je celkově menší, potěší však alespoň pečlivým čalouněním a pravidelným tvarem. Nabízí i solidní šířku a rovné boky, na druhou stranu kapsy na bocích by se na drobnosti občas hodily. Háčky jsou pouze pevné.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Standardem peugeotu je lepicí sada, v rámci příslušenství si však lze pořídit aspoň dojezdovou rezervu|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Háčky jsou pouze pevné.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Přeplňovaná šestnáctistovka potěší kultivovaností, příliš dobře si však nerozumí s osmistupňovým automatem, který ji zbytečně vytáčí. Spotřeba je v průměru asi o litr vyšší než u volkswagenu a pohybuje se kolem 7,5 l/100 km.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Bezrámová okna jsou velmi efektní, v případě peugeotu působí trochu zvláštně jen pevné okénko na zadních dveřích|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Vrcholný motor se nabízí výhradě ve výbavě GT Pack a ta má standardně největší 19“ kola s pneumatikami 235/40|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Počínaje výbavou GT jsou standardem plně diodové světlomety včetně diodové linky denního svícení či blinkrů. Jinak se za ně připlácí 35 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
V arteonu jsou digitální přístroje v základní výbavě, displej má jen 10,25“ a na bocích ho doplňují diody zobrazující stav paliva a teplotu kapaliny|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Palubní deska volkswagenu je o poznání méně nápaditá, interiér však působí daleko vzdušněji a celkové prostornosti nahrává fakt, že sedíte blíže čelnímu sklu. Nepraktická jsou dotyková tlačítka na volantu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Místo otočných koleček se klimatizace ovládá na dotykových ploškách, k přehlednosti výhrady nemáme. Při jízdě však musíte odklonit zrak, popaměti nic nenastavíte.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Sedmistupňová převodovka řadí velmi dobře. Na rozdíl od peugeotu si volič zachovává mechanickou vazbu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Tvarování sedadel je univerzálnější než v peugeotu. Proti passatu či tiguanu chybějí arteonu podélně posuvné opěrky hlav.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pozice za volantem je podobná jako v passatu, optimální posaz se hledá snadno, nic vás neutiskuje. Výše výsuvné by mohly být opěrky hlav.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Vzadu je královský prostor pro kolena i dostatek ho zbývá i nad hlavou. Sedáky a opěradla jsou skloněné více vzad a nárty si lze pohodlně zasunout pod přední sedáky.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Arteon si počíná jistě a bez výraznějších náklonů, stabilizace reaguje citlivě a k hbitému dojmu přispívá i přímé řízení s progresivním převodem|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Continental Winter Contact TS 860S 245/40 R19|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Arteon sice nabízí menší šířku mezi podběhy, ale kapsy po stranách jsou velké. Potěší délka i praktické sklopné háčky na bocích, nepochopitelně však chybějí páčky pro sklápění zadních opěradel.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Plnohodnotné kolo je součástí základní výbavy, což je dnes velmi neobvyklé, ale chvályhodné|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Potěší délka i praktické sklopné háčky na bocích, nepochopitelně však chybějí páčky pro sklápění zadních opěradel.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dvoulitr v arteonu umí být velmi úsporný na dlouhých cestách, kde si vystačí se spotřebou kolem 6,5 l/100 km. Přes nižší výkon se peugeotu vyrovná i dynamicky.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Bezrámová okna jsou velmi efektní|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Základním rozměrem pneumatik je 225/55 R17, testovaný vůz obouval příplatkové devatenáctky za 14 200 Kč|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Za diodové světlomety s funkci vykrývání provozu či efektní dynamické blinkry si musíte připlatit 30 700 až 40 400 Kč. Základní provedení (viz foto) vypadá obyčejně.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka