Při reklamaci vady požadujte zápis. Právě od této chvíle, nikoliv od skutečného převzetí vozu k opravě, totiž nově běží třicetidenní lhůta na záruční opravu.|
Zdroj: Svět motorů
Petrovi Boubelíkovi řidič zadřel iveco, protože mu vytekla voda a bál se zastavit v tunelu. Náhradní motor u výrobce dlouho nebyl, a tak vůz stál a majitel dál platil leasing. Pomohl nezávislý motorservis v Letech u Prahy, který válce vybrousil a použil sadu pístů opravného rozměru od náhradního výrobce. Nyní už i Iveco náhradní motory na skladě má.|
Zdroj: Svět motorů
Vladimíru Krámovi přestala v 90 000 km fungovat levá směrovka LED, která je součástí hlavního světlometu. O měsíc později pravá. Šlo o záruční opravu, přesto na nové díly čekal přes dva měsíce.|
Zdroj: Svět motorů
Vojtěch Janda by potřeboval nový světlomet na Volkswagen Transporter T6 z roku 2019. Díl s objednacím číslem 7E1941006G není dostupný ani od Volkswagenu, ani od originálního výrobce (Valeo). Náhradu od jiného dodavatele majitel nechce.|
Zdroj: Svět motorů
Dobrý servis se při nedostupnosti dílu snaží nabídnout alternativní řešení. V případě prasklého plastového krytu zrcátek to není zalepení kobercovou páskou, ale například svaření v dílně, která se na to specializuje.|
Zdroj: Svět motorů
Aktivní světlomety LED moderních aut jsou tak složité, že zavedení jejich výroby zvládnou jen ti, kdo je dodávají do prvomontáže. Náhradním výrobcům se nevyplatí.|
Zdroj: Svět motorů
S karosářskými díly je problém. Lisovací nářadí je tak drahé, že nejdřív je vyrábí jen samotná automobilka, poté třeba jediná fabrika. Když ji postihne nějaké neštěstí, nejsou i dlouhé měsíce.|
Zdroj: Svět motorů
V roce 2020 začal problém nejdřív nedostupností elektronických dílů. Dnes však chybějí i takové, v nichž žádné čipy nejsou.|
Zdroj: Svět motorů