Pohon vozidel stlačeným zemním plynem CNG|
Zdroj: Svět motorů
Vozidlo lze na pohon CNG přestavět i následně. Nádoby schopné snášet tlak až 300 barů mají však fyzikálně daný tvar typické „bomby“, a tak se je jen málokdy podaří uschovat pod podlážku zavazadelníku. Většinou z něj pěkný kus zaberou.|
Zdroj: Svět motorů
Vozidlo lze na pohon CNG přestavět i následně. Nádoby schopné snášet tlak až 300 barů mají však fyzikálně daný tvar typické „bomby“, a tak se je jen málokdy podaří uschovat pod podlážku zavazadelníku. Většinou z něj pěkný kus zaberou.|
Zdroj: Svět motorů
Městské autobusy jezdí na plyn často. Tlakové nádoby si vozí na střeše a zvýšené těžiště v rychlostech, jimiž se pohybují nejčastěji, příliš nevadí. V Čechách už je takových 1475.|
Zdroj: Svět motorů
Městské autobusy jezdí na plyn často. Tlakové nádoby si vozí na střeše a zvýšené těžiště v rychlostech, jimiž se pohybují nejčastěji, příliš nevadí. V Čechách už je takových 1475.|
Zdroj: Svět motorů
Komunálních a nákladních vozů na CNG je v Čechách 312. Jde o levnou cestu k zásadně čistším emisím.|
Zdroj: Svět motorů
Nevýhodou plynu je, že se špatně skladuje. Tolik tlakových nádob musí mít běžná plnicí stanice, aby zvládla obsloužit více aut za sebou. Tlak do nich průběžně doplňují výkonné kompresory.|
Zdroj: Svět motorů