Interiér třetího leona je ještě naprostou klasikou s menším vestavěným displejem a spoustou strategicky umístěných tlačítek. Toto je vrcholem ergonomie a následující leon může jen závidět. S faceliftem se palubní deska příliš nezměnila.|
Zdroj: Svět motorů
Specialitkou třetí generace je zvýšená „terénní“ verze kombíku, nazvaná X-perience. Španělská obdoba Octavie Scout měla k dispozici oba dieselové motory, benzinovou osmnáctistovku a pohon všech kol. Mezi českými ojetinami je však velmi vzácná.|
Zdroj: Svět motorů
Sedmistupňová převodovka DQ200 situaci komplikuje použitím dvou druhů olejů, doporučeno je vyměnit náplň v mechanické části, maximálně po ujetí 120 000 km|
Zdroj: Svět motorů
Kód motoru zjistíte i od volantu. Stačí při zapnutém zapalování a vypnutém motoru stisknout nulovací tlačítko na dobu delší než 15 sekund.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.4 TSI|
Zdroj: Svět motorů
Motor 2.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.8 TSI|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.6 TDI|
Zdroj: Svět motorů
Zdravá barva kapaliny G13.|
Zdroj: Svět motorů
G13. Pokud se zbarví dohněda, začala degradovat vysokou teplotou a je nutné ji vyměnit – ideálně i s pořádným proplachem.|
Zdroj: Svět motorů
Tlumiče lehce rosily často už u nových vozů a výrobce lidem tvrdil, že je to normální. Po letech se bohužel ukazuje, že na to i zajdou, a je nutná jejich výměna.|
Zdroj: Svět motorů
Levnější kliková zadní náprava slabších předokolek (do 110 kW včetně) lehkému autu příliš neublížila, alespoň pokud to nepřeženete s velikostí kol (nejlépe 16“).|
Zdroj: Svět motorů
Zapalovací svíčky pro TSI musí plnit podmínku orientované montáže, tedy mít správně výběh závitu vůči elektrodě. Bohužel řada výrobců o tom asi neví a motory pak trpí výpadky zážehu.|
Zdroj: Svět motorů
Při koupi se určitě koukněte do výfuku. U zdravých vozů je krásně stříbrný i zevnitř. Pokud je černý od sazí, bude prasklý fi ltr. A s ním moderní diesely dlouho jezdit nedokážou.|
Zdroj: Svět motorů
Vrzání přední nápravy způsobují její silentbloky, které se dají vyměnit samostatně. Není potřeba tedy kupovat celé rameno, stačí trocha píle a šikovnosti s lisem.|
Zdroj: Svět motorů
U dieselů může vzácně zazlobit škrticí klapka výfuku, napomáhající regulaci objemu recirkulovaných plynů. Opravná sada vyjde na 3429 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Verze na plyn měla nádrž na 15 kg a plnohodnotnou nádrž na 50 litrů benzinu, jenže bohužel používá CNG, které dnes není zrovna ekonomickou volbou.|
Zdroj: Svět motorů
Základní dvouparabolové halogeny s žárovkami H7 svítí slušně, i s nimi můžete mít denní LED svícení (od výbavy Style standardní). Příplatkové plné LED světlomety za dobrými xenony zaostávají.|
Zdroj: Svět motorů
Základní dvouparabolové halogeny s žárovkami H7 svítí slušně, i s nimi můžete mít denní LED svícení (od výbavy Style standardní). Příplatkové plné LED světlomety za dobrými xenony zaostávají.|
Zdroj: Svět motorů
Stejně jako v předchozí generaci se i ta třetí ukázala v plug-in hybridní verzi. Bohužel jen ukázala, protože Leon Verde Plug-in Electric zůstal pouze konceptem. Základem byla čtrnáctistovka TSI, spojená s elektromotorem o výkonu 75 kW a baterií s kapacitou 8,8 kWh. Tedy podobná technika, jaká se objevila v sériové verzi, avšak o generaci později.|
Zdroj: Svět motorů
Třetí generace jako jediná nabídla i třídveřovou karoserii. Jak už to tak bývá, ve střední Evropě vůbec nikoho nezajímala, a tak se v bazarech příliš nevyskytuje.|
Zdroj: Svět motorů
Rychlý pohled do nabídky fi ltrů pevných částic na leona může člověka uklidnit, začíná se na relativně nízkých částkách. Realita je taková, že nic jiného než originál za 55 000 Kč nemá smysl vůbec zvažovat a rovnalo by se to vyhození peněz.|
Zdroj: Svět motorů
Testovaný vůz je na první i druhý pohled parádním kouskem, na kterém není desetileté stáří a 200 000 km téměř znát.|
Zdroj: Svět motorů
I riziková místa stále vypadají jako u nového auta, a to včetně ochranného vosku.|
Zdroj: Svět motorů
Seat Leon|
Zdroj: Svět motorů
První výměny rozvodů se autu dostalo těsně před dosažením mety 200 000 km, což je dokonce dříve, než výrobce předepisuje (dle varianty 210 000 – 240 000 km). Řemen by to ještě vydržel, jeho okamžitá výměna u nově koupeného bazarového kousku je přesto rozumným krokem.|
Zdroj: Svět motorů
První výměny rozvodů se autu dostalo těsně před dosažením mety 200 000 km, což je dokonce dříve, než výrobce předepisuje (dle varianty 210 000 – 240 000 km). Řemen by to ještě vydržel, jeho okamžitá výměna u nově koupeného bazarového kousku je přesto rozumným krokem.|
Zdroj: Svět motorů