Je jasné, že když v roce 2009 stála základní Toyota iQ 339 900 Kč, moc zákazníků si na českém trhu nenašla. Nejlevnější fabii bylo možné mít o 140 000 Kč levněji.|
Zdroj: Svět motorů
Před spolujezdcem není obvyklá přihrádka, šlo ji však nahradit kapsou z originálního příslušenství|
Zdroj: Svět motorů
Pouze tato varianta Lux měla standardně vyhřívání sedaček. Pro dvě levnější nešlo ani připlatit. Její cena však už začínala na 424 900 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Jelikož hlavy zadních cestujících jsou jen pár centimetrů od skla výklopných dveří, má je při nárazu ochránit stropní airbag.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.4 D-4D|
Zdroj: Svět motorů
I variátor Aisin řady K většinou vydrží 150 000 km, pak jej ale není jak opravit.|
Zdroj: Svět motorů
Velmi krátký motorový prostor si vynutil specifickou konstrukci sání, kdy škrticí klapka je nad motorem. Pro výměnu zapalovacích svíček se pak musí vyndat.|
Zdroj: Svět motorů
V základním uspořádání je zavazadelník opravdu jen malinký – pouhých 32 litrů. Sedačky jde sklápět dopředu i dozadu, pod nimi se nachází praktický prostor. Stejně tak je místo pro výbavu i pod samotným minizavazadelníkem.|
Zdroj: Svět motorů
V základním uspořádání je zavazadelník opravdu jen malinký – pouhých 32 litrů. Sedačky jde sklápět dopředu i dozadu, pod nimi se nachází praktický prostor. Stejně tak je místo pro výbavu i pod samotným minizavazadelníkem.|
Zdroj: Svět motorů
V základním uspořádání je zavazadelník opravdu jen malinký – pouhých 32 litrů. Sedačky jde sklápět dopředu i dozadu, pod nimi se nachází praktický prostor. Stejně tak je místo pro výbavu i pod samotným minizavazadelníkem.|
Zdroj: Svět motorů
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů
Přístrojový štít je velmi skromný, ale místo na otáčkoměr se našlo. Nalevo je k dispozici palubní počítač s velmi asijským přepínáním kolíčky.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Všechna důležitá ústrojí, tedy výměník topení, klimatizace, ventilátor i rozváděcí klapky, jsou ukrytá za středovým panelem. Pro přední cestující je v minimalistickém interiéru nadbytek prostoru.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Pokud neignorujete špatně fungující spojku, tak manuální převodovku nezničíte.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Navigační systém se v Čechách ani nenabízel a dnes vám bez živých dopravních dat bude k ničemu. Bohužel bez něj má iQ velmi ošizený audiosystém s minimem ovládacích prvků a jen malinkým displejem nalevo od volantu.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Příčné parkování by už při délce tři metry byla slušná drzost, ale když jen někde potřebujete na chvilku zastavit, může se to hodit.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Autíčko na délku měří 2985 mm. Rozvor náprav jsou rovné dva metry. Když připočtete poloměr kol, vyjde vám to, co i vidíte – že jsou zcela v rozích.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Po sklopení sedaček jde celý vzniklý prostor překrýt roletou, aby zvenku nebylo vidět, co vezete|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Motor 1.0 VVT-i|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Příčné parkování by už při délce tři metry byla slušná drzost, ale když jen někde potřebujete na chvilku zastavit, může se to hodit.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Na této fotce je hezky vidět, že diferenciál je před motorem, poloosy a celá přední náprava tudíž taktéž. Proto vůz nemá žádný přední převis.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Nádrž je pod sedačkou řidiče a má objem 32 litrů. Tlumič výfuku vytlačila ke spolujezdci.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Dobová tisková zpráva zmiňuje šikmé uložení zadních tlumičů, aby méně zasahovaly do prostoru vozu. To by nebylo ideální z hlediska jejich funkce, v reálu však nejsou skloněné víc než u zcela konvenčních vozů.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Řízení je řešeno stejně jako u vozu Trabant. Je chyceno ke stěně motorového prostoru a z jeho prostředku vedou dvě stejně dlouhé spojovací tyče ke tlumičům.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata