Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem!|
Zdroj: Ladislav Semián
Dovoz auta ze zahraničí|
Zdroj: Ladislav Semián
Pokud se pro auto do zahraničí vydáte na vlastní pěst s návěsem, pak v případě delších vzdáleností raději počítejte s případným přenocováním. Málokdy se totiž podaří časově sladit volný čas prodávajícího s otevírací dobou úřadu. Před objednáním ubytování nezapomeňte na rozměry jízdní soupravy – třeba v Itálii může parkování dlouhých vozů s přívěsem přivodit řidiči značné komplikace.|
Zdroj: Ladislav Semián
Tenhle doklad dostanete k vyvezenému autu z Itálie. Ostatní včetně registračních značek zabaví úřad. Pokud je chcete mít jako suvenýr, nezbývá než nahlásit krádež.|
Zdroj: Ladislav Semián
Protokol o absolvování technické kontroly platí pro vývoz šest měsíců. Tento ofi ciální doklad tedy smíte použít až do letošního května. Samotná TK platí do roku 2026.|
Zdroj: Ladislav Semián
Na italských informačních webech jsme se dozvěděli, že mezinárodně platný protokol o technické kontrole se povinně vydává už od 31. března 2019. Informace jsou zároveň přeneseny do digitální databáze tamního ministerstva dopravy. Není tedy žádný důvod k tomu, aby ho jiné unijní státy neuznávaly.|
Zdroj: Ladislav Semián
Na italských informačních webech jsme se dozvěděli, že mezinárodně platný protokol o technické kontrole se povinně vydává už od 31. března 2019. Informace jsou zároveň přeneseny do digitální databáze tamního ministerstva dopravy. Není tedy žádný důvod k tomu, aby ho jiné unijní státy neuznávaly.|
Zdroj: Ladislav Semián
Pozor na stanovené limity na převoz hotovosti v rámci EU. Překročení může vést ke zdlouhavému vysvětlování, či dokonce k zabavení prostředků, pokud neprokážete legální původ peněz.|
Zdroj: Ladislav Semián
Najít v malém, ale auty přeplněném městě místo k zaparkování skoro dvanáctimetrové jízdní soupravy je většinou obrovský problém|
Zdroj: Ladislav Semián
Takzvaná dovozová technická se u nás netýká jen motorových vozidel, ale stejně jako v případě pravidelných kontrol i přívěsů|
Zdroj: Ladislav Semián
případě nezakrytého přívěsu je každá zastávka pro přepravovaný náklad rizikem – především kvůli vandalům a sběratelům trofejí|
Zdroj: Ladislav Semián
Cesta pětimetrovým pick-upem s dlouhým přívěsem není zadarmo – přesto nám zhruba dvanáctilitrová spotřeba přijde relativně příznivá|
Zdroj: Ladislav Semián
Dovoz auta ze zahraničí|
Zdroj: Ladislav Semián
Když dorazí vyškolený technik k zahraničnímu prodejci, auto nejprve důkladně prohlédne a veškerá objevená poškození ihned nahlásí zákazníkovi|
Zdroj: Ladislav Semián
Když dorazí vyškolený technik k zahraničnímu prodejci, auto nejprve důkladně prohlédne a veškerá objevená poškození ihned nahlásí zákazníkovi|
Zdroj: Ladislav Semián
Dovoz auta ze zahraničí|
Zdroj: Ladislav Semián
Dovoz auta ze zahraničí|
Zdroj: Ladislav Semián
Dovoz auta ze zahraničí|
Zdroj: Ladislav Semián
Dovoz auta ze zahraničí|
Zdroj: Ladislav Semián
Dovoz auta ze zahraničí|
Zdroj: Ladislav Semián
Dovoz auta ze zahraničí|
Zdroj: Ladislav Semián
Dovoz auta ze zahraničí|
Zdroj: Ladislav Semián
Dovoz auta ze zahraničí|
Zdroj: Ladislav Semián
Dovoz auta ze zahraničí|
Zdroj: Ladislav Semián
Vzhledově zajímavé, neokoukané a nenáročné miniauto s minimálním nájezdem – pro takový typ ojetiny bychom se na vlastní pěst klidně vydali sami. Naopak při oslovení importérské firmy už půjde o drahý špás, který se u takového auta nikomu nevyplatí.|
Zdroj: mobile.de
Vzhledově zajímavé, neokoukané a nenáročné miniauto s minimálním nájezdem – pro takový typ ojetiny bychom se na vlastní pěst klidně vydali sami. Naopak při oslovení importérské firmy už půjde o drahý špás, který se u takového auta nikomu nevyplatí.|
Zdroj: mobile.de
Vzhledově zajímavé, neokoukané a nenáročné miniauto s minimálním nájezdem – pro takový typ ojetiny bychom se na vlastní pěst klidně vydali sami. Naopak při oslovení importérské firmy už půjde o drahý špás, který se u takového auta nikomu nevyplatí.|
Zdroj: mobile.de
Vzhledově zajímavé, neokoukané a nenáročné miniauto s minimálním nájezdem – pro takový typ ojetiny bychom se na vlastní pěst klidně vydali sami. Naopak při oslovení importérské firmy už půjde o drahý špás, který se u takového auta nikomu nevyplatí.|
Zdroj: mobile.de
Auta ze Západu se k nám individuálně importovala už za socialismu, a to ojetá i nová. Tenkrát se však často vymýšlely složité kličky typu zahraničního svatebního daru.|
Zdroj: Svět motorů
Než červený mercedes doputoval k prvnímu evropskému majiteli, musel lodí přebrodit půl světa. Zbytek dojel z námořního přístavu na podvalníku.|
Zdroj: Ladislav Semián
Na počátku zdlouhavého příběhu koupě vzácného roadsteru stál tenhle nenápadný inzerát z amerického regionálního webu|
Zdroj: Ladislav Semián
Takovouhle mezikontinentální plavbu si mnozí nedopřejí nikdy v životě. O to zajímavější je případ, kdy ji nadšenec dopřeje autu.|
Zdroj: Ladislav Semián
Ladislav Semián věděl, že kupuje unikát, a proto se nebál zariskovat. Po celé roky tak znal vůz jen z fotografi í zasílaných z Ameriky. I odborníci mu však k volbě auta přitakávali.|
Zdroj: Ladislav Semián
Ladislav Semián věděl, že kupuje unikát, a proto se nebál zariskovat. Po celé roky tak znal vůz jen z fotografi í zasílaných z Ameriky. I odborníci mu však k volbě auta přitakávali.|
Zdroj: Ladislav Semián
Ladislav Semián věděl, že kupuje unikát, a proto se nebál zariskovat. Po celé roky tak znal vůz jen z fotografi í zasílaných z Ameriky. I odborníci mu však k volbě auta přitakávali.|
Zdroj: Ladislav Semián
Jeden z nejhorších případů byrokracie, s nímž jsme se kdy setkali: Německý úředník hnal českého majitele s naloženým podvalníkem skoro tisíc kilometrů jen kvůli tomu, aby si školním pravítkem bez jakékoliv kalibrace přeměřil velikost rámečku zadní značky…|
Zdroj: Ladislav Semián
Českých značek se mercedes dočkal až po letech. Nejprve ho měl zdejší majitel přihlášený v Německu. I takové neuvěřitelnosti jsou možné.|
Zdroj: Ladislav Semián
Českých značek se mercedes dočkal až po letech. Nejprve ho měl zdejší majitel přihlášený v Německu. I takové neuvěřitelnosti jsou možné.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Dovoz auta ze zahraničí|
Zdroj: Ladislav Semián
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Tenhle pohled pod kapotu znají spíš příznivci mladšího roadsteru R 230. V případě minulé generace R 129 se vzácné verze SL 55 AMG dočkalo 65 kusů.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý