Uvnitř je inspirace původním modelem také zjevná. Tachometr uprostřed je sice obrovský, ale dokonale mimo zorné pole řidiče.|
Zdroj: Svět motorů
Uvnitř je inspirace původním modelem také zjevná.|
Zdroj: Svět motorů
Zatímco na zadních sedačkách se jakž takž v nouzi dá i sedět, zavazadelník je vážně malinký.|
Zdroj: Svět motorů
Nejsportovnější, limitovaná edice GP z roku 2006 to vyřešila – zadní sedačky nemá vůbec, místo nich výztuhy karoserie.|
Zdroj: Svět motorů
Verze s navigací nebo takzvaným paketem Chrono mají tachometr na praktičtějším místě před řidičem|
Zdroj: Svět motorů
Chladič stlačeného vzduchu modelů Cooper S je umístěn vždy nad motorem. U vzácných verzí JCW a GT je větší a kvůli výměně svíček jej musíte vyndat.|
Zdroj: Svět motorů
Relativní nevýhodou modelu jsou brzdy, i u vrcholného modelu Cooper S JCW GP jen jednopístkové s plovoucím třmenem.|
Zdroj: Svět motorů
S modernizací v roce 2004 dorazil na trh též kabriolet s kódovým označením R52. Daní za vítr ve vlasech je logicky menší tuhost karoserie.|
Zdroj: Svět motorů
Mini docela dobře odolává korozi. Výjimkou jsou spoje plechů v zadní části. Výsledkem pak může být až kuriózní poškození jinak dobrého vozu. Při koupi si klidně vyndejte světlo a oblast kolem něj dobře prohlédněte.|
Zdroj: Svět motorů
Mini docela dobře odolává korozi. Výjimkou jsou spoje plechů v zadní části. Výsledkem pak může být až kuriózní poškození jinak dobrého vozu. Při koupi si klidně vyndejte světlo a oblast kolem něj dobře prohlédněte.|
Zdroj: Svět motorů
Diesel od značky Toyota pod kapotou verze označené Mini One D mají kupující tendenci přehlížet, přitom právě s ním bude učitelka z mateřské školky nejvíce spokojená. Místo osmi litrů totiž bere pět a nezlobí.|
Zdroj: Svět motorů
Konstrukce jednotky Tritec je jako z poloviny osmdesátých let. Litinový blok, jedna vačková hřídel, 16 ventilů.|
Zdroj: Svět motorů
Na fotografii přeplňovaného agregátu verze Cooper S je dobře vidět, jak je vodní puma hnána druhou stranou kompresoru. Právě převody na straně řemenice i vodní pumpy trpí vyschnutím maziva a následným zadřením – což znamená nový kompresor za 89 568 Kč. Dobrý servis tomu samozřejmě předejde.|
Zdroj: Svět motorů
Designový odkaz starého Mini z let 1959 až 2000 je jasný. Na bantamových kolečkách a s pouhými silentbloky místo per jezdilo také jako motokára.|
Zdroj: Svět motorů
Přeplňované verze od Cooper S výše se poznají dle průduchu na kapotě kvůli mezichladiči stlačeného vzduchu. Na snímku zcela vrcholná Cooper S JCW GP z roku 2006.|
Zdroj: Svět motorů
Mini (R50, R53, R52)|
Zdroj: Svět motorů
Mini (R50, R53, R52)|
Zdroj: Svět motorů
Mini (R50, R53, R52)|
Zdroj: Svět motorů
Vedle otáčkoměru si Petr doplnil displej s údajem o teplotě a tlaku oleje. Ze sítě CAN vozidla pak vyčítá ještě přesnou hodnotu teploty vody.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Esteticky palubní deska nijak nezastarala. Naopak vrzání, k němuž mají ojeté vozy sklony, si z těch nových nepamatujeme.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Zdá se, že nic přehlednějšího být nemůže. Za jízdy je však tachometr dokonale mimo vaše zorné pole.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Čalounění v Mini má velké tendence k flekům, když si na něj odložíte něco mokrého. Nebo že by se někdo vzadu strachy počural?|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Verze Cooper S ještě umožňuje výměnu zapalovacích svíček bez demontáže mezichladiče|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Xenonové světlomety, které se zvedají s kapotou, jsou do ročníku 2004 ve starém provedení s klasickou parabolou a strukturovaným krycím sklem. Po letech se vypalují méně než novější projektory a menší parabolou a čirou čočkou.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Přední náprava vypadá jak u starých modelů BMW. S dvojicí čepů a jen jedním silentblokem zajišťuje unikátně přesné řízení. Občas odejdou zadní silentbloky, k jejichž lisování přímo na autě stačí jednoduchý samo-domo přípravek z kusu závitové tyče.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Přední náprava vypadá jak u starých modelů BMW. S dvojicí čepů a jen jedním silentblokem zajišťuje unikátně přesné řízení. Občas odejdou zadní silentbloky, k jejichž lisování přímo na autě stačí jednoduchý samo-domo přípravek z kusu závitové tyče.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Pokud Cooper S nemá výkon, může za to nenápadná obtoková klapka kompresoru za 2700 Kč, která dostatečně nezavírá.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Zadní náprava je unikátní konstrukce, kdy kolo drží přímo na masivním podélném rameni. U další generace už je kvůli snížení neodpérovaných hmot hliníkové.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mini Cooper S|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Přeplňované verze Cooper S mají akumulátor vzadu. Nemohou tak mít rezervní kolo, z výroby proto chodily na dojezdových pneumatikách fun-fl at s tvrdými boky, které ještě zhoršují komfort odpružení. Správně by měly být zapsané v technickém průkazu a montáž standardních by pak STK odměnilo vyhazovem, naštěstí se na to většinou nějak zapomnělo.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík