Dvouřádkový displej občas vynechává zobrazování řádků, až text zmizí úplně|
Zdroj: Svět motorů
Motor 18i, 20i, 28i N20 (2,0 R4, 16V, 115/135/180 kW, 240/270/350 Nm, 2013-2016/2011-2016/2011- -2016)|
Zdroj: Svět motorů
Motor 35i, 35is N54 (2,5/3,0/3,0 R6, 24V, 225 kW, 400 Nm, 2006-2012)|
Zdroj: Svět motorů
Bezproblémová šestistupňová samočinná převodovka ZF představuje komfortní a zároveň většinovou volbu. Jenže pravý zájemce o sportovní roadster ji stejně vždycky odmítne.|
Zdroj: Svět motorů
Že šlo o vůz pro bohaté individualisty, dokazoval tehdejší mnohastránkový katalog příplatkové výbavy: na výběr bylo z několika výrazných odstínů koženého čalounění, výklopný displej navigace, hliníkové obklady…|
Zdroj: Svět motorů
Střešní zámky v rámu čelního skla jsou bytelné a horní díl se do nich zakousne jako šelma, propracovaný systém se obejde bez dodatečné ruční fi xace|
Zdroj: Svět motorů
Tak vzorný přístup k žárovkám světlometů bychom si přáli mít v každém autě. Doma si však vyměníte leda dálkové halogeny, s potkávacími xenony stejně navštívíte servisní dílnu.|
Zdroj: Svět motorů
Na testovaném roadsteru nás překvapilo vysklené zrcátko ve sluneční cloně. Sice drobnost, kterou už nikdo měnit nebude, ale jak tohle proboha předchozí majitel dokázal?|
Zdroj: Svět motorů
Přestože je motorový prostor i podvozek plný rozpěr a výztuh, vrzání střechy se po letech provozu musí zákonitě projevit. Ale co, nad hlavou ji stejně za jízdy mít nechcete.|
Zdroj: Svět motorů
Z1 (E30/Z) (1989-1991)|
Zdroj: Svět motorů
Z3 (E36/7) (1995-2002)|
Zdroj: Svět motorů
Z8 (E52) (2000-2003)|
Zdroj: Svět motorů
Z4 I (E85) (2003-2008)|
Zdroj: Svět motorů
Z4 II (E89) (2009-2016)|
Zdroj: acz
Z4 III (G29) (Od 2018)|
Zdroj: auto.cz/Ondřej Lilling
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Ani v základní verzi nevypadala kabina nikterak ošizeně. Nechyběla v ní dokonce ani samočinná dvouzónová klimatizace. Škoda že si se střechou dole nepamatuje trvalé vypnutí.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Úložných prostor najdete v kokpitu dostatek, ale vesměs pojmou spíše jen drobnosti. Nepříliš sportovně vytvarovaná sedadla jsou příkladně pohodlná.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Pohyb mechanismu sklápění střechy je sice rozvážně pomalý, ale při prudkém spouštění horního dílu jsme u testovaného vozu měli nepříjemný pocit, že nám spadne na hlavu|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Ačkoliv Z4 je v základním principu emotivní auto určené na letní výlety, zavazadlový prostor kvůli rozměrnému mechanismu hliníkové střechy nepobere skoro nic. Nesměj se, Mazdo MX-5…|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Cenově nejdostupnější dvoulitrový čtyřválec s výkonem 135 kW a označením sDrive20i na zběsilé závodění není, postradatelné specifi kaci sDrive18i se vyhněte obloukem|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Základní čtyřválec z tehdejší nabídky se sice chlubí schopným výkonem 135 kilowattů, přesto není stavěný na žádné dovádění. Po osmi letech provozu se na vytlučených silentblocích chvěje jako baletka.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Poškození hadic nezpůsobila hladová kuna, ale ještě mnohem zákeřnější zub času|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Osmiletý provoz se podepsal také na šrámech na karoserii. Naštěstí zde ale jen na plastových dílech.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Roadster s dámskou posádkou se zřejmě pohyboval většinou po městě, což odnesla všechna kola bezpočtem šrámů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4 sDrive 20i|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Ze servisního plánu hlásí diagnostika čerstvý záznam o výměně oleje, jenže pohled do prázdné servisní knížky vyvolává pochybnosti. Buď ji předchozí majitelka zapomínala do dílny nosit, nebo někdo hlášení jen smazal. Olej proto doporučujeme vyměnit neprodleně.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Častou bolest přední nápravy představují vůle v ramenech a odcházející přední stabilizátory. Zde se musí následující majitel zaměřit na druhý z problémů, naštěstí ten levnější.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Petr Dorotovič okamžitě odhalil brzdy na hranici životnosti, kotouče mají mezní limit opotřebení skoro za sebou|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš