Modernizace v roce 2014 přinesla novou příď s většími světlomety (s možností plných LED) a motory plnící Euro 6. Diesely se tu ještě obešly bez AdBlue.|
Zdroj: Svět motorů
2010-2014: Halogeny, nebo xenony|
Zdroj: Svět motorů
2014-2017: Halogeny, xenony, nebo plné LED|
Zdroj: Svět motorů
Středový barevný displej byl ve dvou velikostech, tohle je větší, spojovaný jen s dražší navigací Professional. Za dvouzónovou klimatizaci a vstup USB se tu připlácelo. Materiály jsou kvalitnější než u staršího E83, zpracování solidní.|
Zdroj: Svět motorů
S M-paketem se vždy pojí sportovní sedadla, která pěkně drží tělo v zatáčkách a jsou i dostatečně široká. U manuálně ovládaných se výška seřizuje nejhloupějším systémem na světě – vahou těla proti pružině. Je to nepřesné a těžší člověk se po zatáhnutí za páku ihned propadne na dno.|
Zdroj: Svět motorů
Zadní sedáky jsou ploché, krátké a možná i zbytečně nízko, ale prostorností už X3 obstojí i jako rodinné auto|
Zdroj: Svět motorů
V porovnání s první generací E83 (černý vůz vlevo) vynikne výrazně širší kabina mladšího modelu. Světlá výška se zvýšila o 10 na 211 mm.|
Zdroj: Svět motorů
S elektricky výklopným tažným zařízením může X3 tahat až 2,4tunový vlek (s automatem), ale kdo ho využije jen jednou za uherský rok, tomu výklopný mechanismus kompletně zatuhne|
Zdroj: Svět motorů
Manuál (jen k některým čtyřválcům) je už vzácný, většina X3 má osmistupňový automat ZF. Plně elektronický volič může mít dvojí podobu: vlevo klenutější konvenční verze, vpravo pěknější varianta volitelné tzv. sportovní převodovky – s ní budou vždy i pádla pod volantem.|
Zdroj: Svět motorů
Nejvíc je dvoulitrových dieselů, u vozů před faceliftem (do 2014) půjde o starší jednotku N47. Modifi kovaný napínací šroub (ve výřezu vpravo) horního řetězu dokáže životnost rozvodů trochu prodloužit, nad hranicí 150 000 km je už ale nechte vyměnit kompletně - obzvlášť při častějším příměstském provozu.|
Zdroj: Svět motorů
Zadní sedadla sice nejdou polohovat, ale opěradla mají praktičtější dělení 40:20:40. Zavazadelník s objemem 550 l má pravidelný tvar a háčky na tašky jsou dostatečně masivní.|
Zdroj: Svět motorů
U příplatkového elektrického zadního víka lze výšku otevření stanovit v menu iDrive, což se hodí v garážích s nízkým stropem. Ani v nejvyšší poloze se pod něj fi gurant s výškou 183 cm nenarovná, což u SUV překvapuje. Po faceliftu šlo víko ovládat i mávnutím nohy pod nárazníkem.|
Zdroj: Svět motorů
Servisně nejlevnějším motorem je atmosférický benzinový šestiválec N52 pro verzi 28i z let 2010-2012, bohužel velmi vzácný. Brává trochu oleje a žádá si výměnu křehnoucích klapek DISA (na snímku), vyloženě zákeřné závady ale nemívá.|
Zdroj: Svět motorů
K nejzajímavějším příplatkovým prvkům patřily průhledový displej či prostorový kamerový systém, nazývaný Top View či Surround View. Po faceliftu se dal objednat i asistent podélného parkování.|
Zdroj: Svět motorů
Vůz se strefil do období, kdy BMW používalo jen elektronickou měrku oleje. Není bůhvíjak přesná a kvůli ní ani není jak rychle odsát olej, když omylem přelijete. Hladina se správně měří při běžícím zahřátém motoru, při stání na rovině.|
Zdroj: Svět motorů
Určitě se vyhýbejte benzinovým čtyřválcům N20. Díky nekvalitním praskajícím plastovým vodicím lištám jim rozvody selhávají ještě dříve než starým dieselům N47, mimo dálniční provoz silně karbonují a v extrému si umějí rozbít písty nízkootáčkovým klepáním (LSPI).|
Zdroj: Svět motorů
BMW X3|
Zdroj: Svět motorů
M-paket byl hlavně optická záležitost, s ostřejším plně lakovaným nárazníkem i lemy blatníků to X3 dodnes sluší. Tahle kola k němu původně nebyla, se standardním nepřitvrzeným podvozkem se tu však kombinovat mohl.|
Zdroj: Svět motorů
S prohlídkou pomohl Martin Jurčík ze zlínského dealerství Synot Auto. Stavem byl potěšen. S pětiprvkovou zadní nápravou nebývají potíže, čistá koncovka výfuku je důkazem funkčního DPF.|
Zdroj: Svět motorů
Vpředu sice není lichoběžníková náprava, ale dvojice spodních ramen zpřesňuje vedení kola. Hokejkovité čelní vodicí rameno bývá časem volnější, tady už vyměněné bylo.|
Zdroj: Svět motorů
Vzduchový filtr ještě voněl novotou, stejně jako celý kolektor sání, nedávno vyměněný při svolávací akci. Od karbonu tu bude na čas pokoj.|
Zdroj: Svět motorů
Vzduchový filtr ještě voněl novotou, stejně jako celý kolektor sání, nedávno vyměněný při svolávací akci. Od karbonu tu bude na čas pokoj.|
Zdroj: Svět motorů
Správná prémiovka žádá příplatky i za samozřejmosti, takže kdo si zapomněl připlatit za světelný paket, má kosmetická zrcátka i přihrádku před spolujezdcem bez osvětlení|
Zdroj: Svět motorů
Příplatkové xenonové světlomety svítí ještě i na dnešní poměry hezky, bývalý majitel si ale nepřiplatil adaptivní funkce – natáčení do zatáček ani automatické přepínání dálkových světel|
Zdroj: Svět motorů
Systém stop/start tu najdete vždy, ale jeho deaktivaci BMW vymyslelo důvtipně - stačí jen ze startovacího tlačítka překlopit prst|
Zdroj: Svět motorů