Guma u sloupku B se má tendenci odchlípnout. Pokud pak dojde k jejímu zmuchlání při zavírání, otlačí se protější těsnění a bude zde do kabiny pronikat větší hluk.|
Zdroj: Svět motorů
Centrální bateriový box obsahuje vždy osm bateriových modulů (zde jeden vymontovaný), monitorovací elektroniku (BMS) a rozvod chlazení. Prostor okolo modulů slouží pro minimalizaci jejich poškození při havárii. Před demontáží bateriového boxu je nejdříve potřeba odčerpat chladicí médium.|
Zdroj: Svět motorů
Po odšroubování podlahy zadního kufru lze získat přístup ke spalovacímu motoru (vpravo) i elektromotoru s výkonovou elektronikou (vlevo)|
Zdroj: Svět motorů
Baterie je umístěna pod kabinou mezi nápravami a její ochranný obal zvyšuje odolnost auta při bočních nárazech|
Zdroj: Svět motorů
Malý displej před řidičem toho moc neumí. Neustále zobrazuje režim motoru, jízdní režim a dojezd (odděleně na baterii a benzin). V levém rohu je místo pro další informace jako spotřeba, venkovní teplota a stav baterie v procentech, ale zobrazit lze vždy maximálně jednu z nich.|
Zdroj: Svět motorů
Základní varianta infotainmentu má menší a horší displej, který nemá možnost zobrazit dvě různé funkce současně. Především ale vypadá v tomto autě nepatřičně.|
Zdroj: Svět motorů
Poškozená prachovka na předních tlumičích je běžná závada. Samotné tlumiče však mají ještě chybu návrhu projevující se mírným boucháním od předních kol již po 20 000- -30 000 km – může za to axiální vůle na tlumiči způsobená opotřebením pouzdra pístnice. Oba problémy tak má smysl řešit až současně.|
Zdroj: Svět motorů
Modul silnější palubní nabíječky (KLE) patří u aut před rokem 2015 k poruchovějším komponentám – aby neumíral příliš rychle, snižoval výrobce nabíjecí výkon z 6,6 na 5,4 kW. Uvnitř je pak často zkorodovaný. Někdo tvrdí, že je na vině zkondenzovaná voda, tipujeme spíše plyn uvolňující se z některé ze součástek, který reakci akceleruje. Výměna vyjde v autorizovaném servisu i na 50 000 korun a novější jsou bezproblémové.|
Zdroj: Svět motorů
Starší verze BMW i3 ještě umožňují v menu vypnout umělý zvuk auta, který slouží jako „plašička chodců“, ale po dobu vypnutí zůstane na displeji před volantem svítit žlutá varovná kontrolka a při dalším zapnutí vozu se funkce opět aktivuje. Diagnostikou lze funkci vypnout permanentně, ale varovná kontrolka zůstane svítit.|
Zdroj: Svět motorů
Příplatkový světlý interiér Lodge podléhá rychlému opotřebení. Nejlevnější základní materiály ničím podobným netrpí.|
Zdroj: Svět motorů
Příplatkový světlý interiér Lodge podléhá rychlému opotřebení. Nejlevnější základní materiály ničím podobným netrpí.|
Zdroj: Svět motorů
V řídicí jednotce pohonu je program vykonáván na dvou procesorech Infineon Tricore, které jsou časté i ve spalovacích autech. Jde o deset let starou, ale velmi spolehlivou technologii, neboť umožňuje lockstep, kde dvě jádra vykonávají stejný program a vždy se kontroluje, že dojdou ke stejnému výsledku.|
Zdroj: Svět motorů
Kompozitní držák motoru je jedním z choulostivých dílů a vyžaduje kontrolu zejména u kusů vyrobených před rokem 2016. BMW zde udělalo hned několik úprav – nejprve byly problémem silentbloky, potom příliš tenký šroub a nakonec právě držák motoru. Pokud povolí, propadne motor dolů, utrhají se konektory a škoda činí až 150 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
BMW i3|
Zdroj: Svět motorů
Karbonové díly se při nárazu mění na ostré třísky. Poškozené části se neopravují. Vyříznou se a pevně se nalepí nové.|
Zdroj: Svět motorů
Absence středového tunelu umožňuje nastupovat na místo řidiče dveřmi spolujezdce. Středový panel klimatizace občas trpí u ročníků do 2014 na nesvítící diody.|
Zdroj: Svět motorů
Ovládání infotainmentu řeší pro BMW typické multifunkční kolečko iDrive. Displej není dotykový a za příplatek je možné zrcadlit pouze telefony s iOS.|
Zdroj: Svět motorů
Pod zadními sedačkami je prostor pro jednotku infotainmentu a modul bezdrátové komunikace. Druhý zmíněný by měl být u vozů vyrobených od roku 2017 již s podporou 4G (TCB4G-01). Starší verze (TCB01) po nedávném zrušení sítě 3G pracují jen v pomalém módu GPRS/EDGE, ale pro základní funkce to ničemu nevadí.|
Zdroj: Svět motorů
Ač auto vypadá malé, uvnitř je dost místa pro přepravu čtyř lidí s výškou pod 190 cm. Zadní dveře s integrovaným sloupkem B budete proklínat ve chvíli, kdy někdo bude muset ze zadních sedadel vystoupit na přeplněném parkovišti obchodního domu. Sedačky jsou vždy nastavitelné manuálně, prý z ekologických důvodů. Zda zda ze stejného důvodu chybí i bederní opěrka, nevíme. U sedaček doporučujeme také zkontrolovat funkci vyhřívání.|
Zdroj: Svět motorů
Kufr je mělký kvůli pohonné jednotce pod ním. Existují neoriginální dna kufru, která mají prohloubení v místě spalovacího motoru, takže majitelé čistě elektrických verzí mohou získat trochu místa navíc.|
Zdroj: Svět motorů
Přední kufr je dobrý leda pro nářadí a nabíjecí kabely. Dostává se do něj totiž špína a na podzim v něm není problém najít klidně i nějaké suché listí.|
Zdroj: Svět motorů
Opotřebení baterie lze zjistit přes maximální využitelnou kapacitu, kterou auto umí prozradit i bez diagnostiky. Výsledek 17,5 kWh u 60Ah baterie znamená snížení kapacity proti udávané o 7 % (po téměř šesti letech provozu).|
Zdroj: Svět motorů
Rychlé stejnosměrné (DC) nabíjení bylo dlouho pouze příplatkovou výbavou a starší kusy dovezené ze zámoří je nemají. Pokud chybí, bude nabíjecí zásuvka ochuzena o spodní část s dvěma vodiči. Stejnosměrně lze auto nabít z 10 na 80 % za 35 minut.|
Zdroj: Svět motorů
Zatímco bezklíčkové startování mají všechna i3, bezklíčkové odemykání je za příplatek a testovaný kus je nemá.|
Zdroj: Svět motorů
Přítomnost výbavy indikují tři vystouplé čárky na klikách dveří.|
Zdroj: Svět motorů
Výfuk verze REX ústí přímo pod motorem. Kratší výfukové potrubí má extra ventilátor pro chlazení. Pokud se do chlazení něco dostane, může hlasitě hvízdat. Pozná se to při zastavení po delší cestě, kdy tento ventilátor může dál pracovat, i když je zbytek auta již vypnutý.|
Zdroj: Svět motorů
Benzinová nádrž má devět litrů, přístupná je vpravo před předními dveřmi a v autě zabírá prostor jinak využitelný pro příplatkové tepelné čerpadlo. Je přetlaková a hermeticky uzavřená. Pokud se nechce otevřít tlačítkem v kabině, je obvykle na vině vadné nebo špatně zkalibrované čidlo tlaku.|
Zdroj: Svět motorů
Základní světla moc dobře nesvítí a u auta za milion působí neadekvátně. Příplatkové světlomety LED nabízejí výrazně vyšší komfort při jízdě v noci.|
Zdroj: Svět motorů
BMW i3|
Zdroj: Svět motorů
BMW i3|
Zdroj: Svět motorů
Výkonová charakteristika spalovacího motoru REX. Většinou jej auto používá v rozpětí otáček 2400-3500 min-1. V nouzi se však na dálnici umí krátkodobě vytočit až na 4800 min-1. Převod na elektrickou energii probíhá přes generátor s 94% účinností.|
Zdroj: Svět motorů
BMW i3|
Zdroj: Svět motorů
BMW i3|
Zdroj: Svět motorů
Výkonové charakteristiky elektromotoru naladěného pro i3 a i3s. Ač je maximální výkon podobný, u i3 je dostupný prakticky jen kolem rychlosti 63 km/h a pak zase klesá.|
Zdroj: Svět motorů