Kombi TS (Touring Sports), hatchback a sedan pohromadě. Svébytná příď sedanu vypadá štíhleji a moderněji, kvalitativní rozdíl ale mezi nimi není.|
Zdroj: Svět motorů
Aktuální, faceliftové modely už mají středový displej bez praktických fyzických tlačítek na bocích, zato už umějí bezdrátově Android Auto i Apple CarPlay. Před faceliftem jen po kabelu (správného typu). Modernizace také přinesla konektory standardu USB-C, takže s nejrozšířenějšími typy fl ash disků už neuspějete.|
Zdroj: Svět motorů
Rafinovaně jednoduchý tvar palubní desky vytváří pocit uklizeného pokojíčku. Měkčená je ale jen část, na níž vidíte prošití. Zbytek jsou tvrdé plasty, už u zánovních aut občas náchylné k rezonancím.|
Zdroj: Svět motorů
Naklonovanou Corollu Kombi si lze od roku 2021 pořídit i u dealerů Suzuki. Jmenuje se Swace, má nějaké výbavové odlišnosti a je k mání výhradně s motorizací 1.8 Hybrid (i zde po faceliftu posílenou).|
Zdroj: Svět motorů
Velká pochvala za dostatečně dlouhá, široká a velice pohodlná sedadla – a to i v méně efektních verzích, než jsou tyhle z výbavy GR Sport. Oříškem je jen snižování výšky opěrky hlavy za jízdy, protože k jejich pojistce je nešikovný přístup pouze zpředu.|
Zdroj: Svět motorů
V sedanu (na snímku) a kombi si už přiměřeně pohovíte i vzadu, v tom druhém samozřejmě s bonusem pár centimetrů nad hlavou. Zadní výdechy ventilace se pojily pouze s automatickou klimatizací, kterou u základních výbav nemusíte najít. V kombinaci s hybridy ale byla vždy.|
Zdroj: Svět motorů
Baterie HV hybridu je chlazená vzduchem, a pokud je zanesený vstupní filtr pod pravým zadním sedákem, může trpět přehříváním. Filtr se proto mění při každé servisní prohlídce, samotný vyjde na 500 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Vzdálený přístup prostřednictvím mobilu lze aktuálně řešit buď starší „červenou“ aplikací MyT, nebo novější „černou“ My Toyota. Obě mají dost funkcí, novější nás ale permanentně stresovala planými výstrahami o nedovřených oknech či dveřích.|
Zdroj: Svět motorů
Slabším místem dvoulitrových hybridů z rodiny Dynamic Force je choulostivější okruh EGR s málo odolným vodním chladičem spalin. Často trpí únavovými trhlinami nebo jej rozežere oxidace, což v obou případech končí průnikem vody do sání. Toyota to svádí na důsledek provozu na nekvalitní benzin, aby nemusela uznat, že při konstrukci něco podcenila.|
Zdroj: Svět motorů
Po záruce jde v nejlepším případě o opravu za 50 000 Kč. Třeba motory 1.2 Turbo a 1.8 hybrid tímto netrpí, ačkoliv mají podobnou koncepci okruhu EGR a jejich řidiči tankují tam kde ostatní.|
Zdroj: Svět motorů
Krátký hatchback má objem kufru 361 l (hybridní 313 l).|
Zdroj: Svět motorů
Kombi má objem kufru 598 l (581 l).|
Zdroj: Svět motorů
Klasický čtyřdveřový sedan pak 471 l v obou variantách pohonu.|
Zdroj: Svět motorů
Poctivou víceprvkovou zadní nápravu tu najdete vždy a potíže s ní zatím nebyly. Hybridní dvoulitry ve vyšších výbavách mohly mít dokonce příplatkově adaptivní tlumiče, corollu s cenovkou blížící se milionu si ale dopřál málokdo.|
Zdroj: Svět motorů
Poctivou víceprvkovou zadní nápravu tu najdete vždy a potíže s ní zatím nebyly. Hybridní dvoulitry ve vyšších výbavách mohly mít dokonce příplatkově adaptivní tlumiče, corollu s cenovkou blížící se milionu si ale dopřál málokdo.|
Zdroj: Svět motorů
Baterie HV hybridů uložená pod zadními sedadly může být být typu NiMh nebo Li-Ion, a to v závislosti na motorizaci a ročníku. Ve výsledku je to jedno, tankujete jen benzin a o hospodaření s energií se auto stará samo.|
Zdroj: Svět motorů
V pětidveřových corollách krátce nabízená jednotka 1.2 Turbo/85 kW nesnáší krátké městské jízdy se studeným motorem, na nichž se rychle zadusí karbonem. Otryskání sacích ventilů a kanálů vám sice v servisu udělají zhruba za 7000 Kč, ale musíte si o to říct dřív, než začne motor vynechávat, špatně táhnout a přecházet do nouzového režimu.|
Zdroj: Svět motorů
U hybridu část zpomalování zastane rekuperace, takže korozi z brzdových kotoučů zvládnou obrousit jen dálniční střelci. U méně vytěžovaných zadních brzd se vyplatí jednou za čas pořádně rozhýbat třmeny, a předcházet tak jejich váznutí. Zatímco přední kotouče vydrží i přes 120 000 km, zadní mohou být na výměnu už kolem 50 000 km.|
Zdroj: Svět motorů
Velmi vzácně můžete narazit na „skautské“ kombi Corolla Trek s plastovými lemy blatníků a podvozkem zvýšeným o 2 cm (na 15,5 cm). Mívá bohatou výbavu, svébytný design 17“ kol a šlo spojit se všemi motory jako běžné kombi.|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Corolla|
Zdroj: Svět motorů
Hybridní osmnáctistovku s nepřímým vstřikováním znali už majitelé prvních aurisů. Pozorné oko si ale všimne, že tady je hodně věcí jinak. I tato původní slabší verze do corolly nastupovala v důkladně přepracovaném provedení. Ani u kilometrových rekordmanů zatím netrpí zvýšenou spotřebu oleje.|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Corolla|
Zdroj: Svět motorů
V papírové servisní knížce je sice jen jedno razítko, ale v elektronické databázi Toyoty byl zanesen i druhý řádný inspekční servis z loňského léta|
Zdroj: Svět motorů
Stav baterie HV jde zkontrolovat i speciálními mobilními aplikacemi, běžnému uživateli to ale srozumitelněji sdělí certifi kát, který vystavuje značkový servis|
Zdroj: Svět motorů
Kvůli výrobnímu zjednodušení přešly na konvenční mechanickou volicí páku i hybridní varianty. Kupodivu i při přechodu z D do B, což je leckdy stokrát denně používaný silnější rekuperační režim, musíte na páce stlačit pojistku.|
Zdroj: Svět motorů
Přidržení brzd ve svahu funguje jen jednorázově, po rozjetí funkci zapomene. Konkrétně hybrid by ji ani nepotřeboval, ihned po uvolnění brzdového pedálu se rozjíždí i proti kopci bez couvnutí.|
Zdroj: Svět motorů
Digitální přístrojový štít má jen triviální konfigurovatelnost, zato umí modrým podsvícením v noci kvalitně unavit oči. Jas displejů není spárovaný, musíte nastavovat každý zvlášť a každý jiným postupem. Uf!|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Corolla|
Zdroj: Svět motorů
Původní 12V baterie už dožila. Jde o nejobyčejnější typ olověné baterie, službu udělá i tato lacinější náhrada. A teď vtip: Na dvoulitr stojí ta originální impozantních 16 000 Kč...|
Zdroj: Svět motorů
Statické halogeny Bi-LED s projektorem nepotěší krátkým potkávacím světlem, které u středové dělicí čáry osvětluje prostor jen asi na dvě délky auta|
Zdroj: Svět motorů