Nevýhodou vozů do roku 2017 byl pomalý centrální infotainment, bez nějž si nepustíte ani vyhřívání sedačky. Ke zmíněnému datu se to velice zlepšilo a přišlo i zrcadlení telefonu.|
Zdroj: Svět motorů
Čtyřválcové diesely řady Ingenium přišly v roce 2015 už ve velmi moderní podobě s katalytickými systémy hned za turbodmychadlem. Verze Biturbo, dostupná od roku 2017, má fi ltr pevných částic umístěný kvůli dvojici dmychadel jinak.|
Zdroj: Svět motorů
Čtyřválcové diesely řady Ingenium přišly v roce 2015 už ve velmi moderní podobě s katalytickými systémy hned za turbodmychadlem. Verze Biturbo, dostupná od roku 2017, má fi ltr pevných částic umístěný kvůli dvojici dmychadel jinak.|
Zdroj: Svět motorů
Kombi Sportbrake přišlo v roce 2017, tedy téměř s dvouletým zpožděním za základním modelem|
Zdroj: Svět motorů
V roce 2020 byl model zmodernizován. Od té doby ale má pouze čtyřválcové motory, všechny jen s jedním turbodmychadlem.|
Zdroj: Svět motorů
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Interiér se starší verzí centrálního infotainmentu, který ještě nezvládá zrcadlení telefonu. Někdo tu řádil se samolepicí tapetou imitující karbon.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Přední sedačky bez stavitelné bederní opěrky jsou častou pomstou prvních dvou ročníků. Po hodině z nich bolí záda.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Díky rozvoru náprav 2960 mm je vzadu moře místa. Od roku 2017 bylo k dispozici též kombi.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Všechny diesely v této řadě už mají AdBlue. Bohužel s plněním uvnitř zavazadelníku, kde si snadno potřísníte obložení a budete trpět zápachem. Ve voze nejde zobrazit aktuální hladinu, ukáže se až 2400 km před vyčerpáním.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Baterie v zavazadelníku mají velmi slušnou životnost. Při výměně je však potřeba novou zaregistrovat, jinak systém neví, jak ji má nabíjet. Nový akumulátor pak do dvou let odejde na sulfataci.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Vidlicový třílitrový šestiválec má vodní mezichladič stlačeného vzduchu, jeho výhodou by tak měly být rychlé a přesné reakce. V našem testu se choval až moc neurvale.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Koncovky výfuku někdo nastříkal načerno, což bývá častý trik k zamaskování nefunkčního fi ltru pevných částic. Zde naštěstí fungoval skvěle, někdo tak spíš maskoval nevzhlednou povrchovou korozi.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jedním z nejčastějších problémů jsou hluky a vibrace od výfukového potrubí vznětových šestiválců. Mohou za to vyklepané šrouby, volná těsnění i špatný postup montáže.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Předepsané postupy značky Jaguar umožňují dobře a snadno si poradit i se složitými hliníkovými podvozky. Mechanik Zdeněk Řešátko ukazuje pneumatický lisovací přípravek pro výměnu silentbloků přímo na autě.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Přední lichoběžníková náprava je překvapivě odolná. Odcházejí jen velké silentbloky tažných ramen.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Tento vůz si nekupujte, dokud nebudete mít dobrý servis. Na správných postupech a efektivním léčení vrozených nemocí je absolutně závislý.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Jaguar XF 30d|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Měření hladiny oleje je zde výhradně elektronické. Nutí vás deset minut po zastavení čekat, než olej steče. Vynutit si zobrazení lze při otevřené kapotě dvojitým stiskem tlačítka CAN na volantu.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík