Ford Escort Turnier 1.1 a Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort platil za jeden z nejoblíbenějších automobilových modelů druhé poloviny dvacátého století. Jak rozdílné osobnosti se pod tímto jménem prezentovaly, dokazuje sychravý podzimní snímek z jihočeských Křenovic.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1 a Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1 a Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1 a Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1 a Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Jízdní chování bílého kombi s tuhou zadní nápravou a listovými pery vzadu působí velmi staromódně, zato zelený hatchback je proti němu komfortní skoro jako moderní auto|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1 a Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Výrazně hranatý hatchback z poloviny osmdesátek dokonale kontrastuje s oblinami karoserie kombi z pozdních šedesátých let|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1 a Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1 a Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dvojice kruhových ukazatelů v přístrojovém štítu nabízí ve skutečnosti jediný „budík“. V pravém okénku se skrývají jen teploměr a palivoměr.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Takhle jednoduchou, přehlednou a líbivou palubní desku bychom chtěli mít v každém autě. Řidiče zde nevyrušuje vůbec nic.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Na rozdíl od našeho redakčního kadettu ročníku 1966 už má escort k dispozici bezpečnostní pásy, hlavových opěrek se však zatím nedočkal|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zavazadlový prostor padesátiletého kombi ještě postrádá jakékoliv čalounění i krycí kryt nákladu, lavici však šlo sklápět kupředu|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vertikálně postavené zadní lampy jsou pro kombi nejpraktičtějším řešením, pozdější model ve verzi hatchback disponoval pevným zadním čelem a víko se otevíralo až nad svítilnam|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort Turnier 1.1|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dvoubarevné palubní desky byly v osmdesátkách trendem, stačí se podívat do kabiny nejstarších favoritů. Tlačítek a táhel přibývalo.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Útulné a pohodlné sedačky odpovídají poměrům osmdesátých let, celočalouněné opěrky tehdy představovaly luxusní výbavu|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Výklopné střešní okno s posuvným krytem proti oslnění platilo v osmdesátých i devadesátých letech mezi oblíbené výbavové doplňky. Nedivíme se…|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zavazadelník pozdějšího hatchbacku má veškeré plechy zakryté plastovými obklady či čalouněním, plato se zdvihá společně s dveřmi|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vertikálně postavené zadní lampy jsou pro kombi nejpraktičtějším řešením, pozdější model ve verzi hatchback disponoval pevným zadním čelem a víko se otevíralo až nad svítilnam|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ford Escort 1.6 CVH|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Německý kompakt americké značky byl v Tuzexu vybaven českou příručkou z britské rotačky|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Ještě v osmdesátých letech platila pětidveřová karoserie u kompaktních kombi za nadstandard. Vedle pozdějšího Opelu Kadett E Karavan se to týkalo právě Fordu Escort Turnier. Původní verze modelu s předním pohonem se vyráběla od roku 1982, výrazně zmodernizovaný model s přepracovanou přídí a novým interiérem se k prvním zákazníkům rozjel o čtyři roky později.|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Ještě v osmdesátých letech platila pětidveřová karoserie u kompaktních kombi za nadstandard. Vedle pozdějšího Opelu Kadett E Karavan se to týkalo právě Fordu Escort Turnier. Původní verze modelu s předním pohonem se vyráběla od roku 1982, výrazně zmodernizovaný model s přepracovanou přídí a novým interiérem se k prvním zákazníkům rozjel o čtyři roky později.|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Ford Escort|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Vyhlášená výstava MSV v moravské metropoli každoročně veřejnosti předváděla nejnovější modely západních automobilů. Ford Escort zde patřil vždy k exponátům s největším zájmem veřejnosti.|
Zdroj: Auto Tip Klassik