BMW X1 xDrive23d 7AT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zobrazení přístrojů lze měnit zvolením jízdního módu nebo podle zobrazovaných údajů.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Modernímu pracovišti řidiče v X1 dominuje volně stojící panel složený z 10,25“ přístrojového displeje a 10,7“ obrazovky multimediálního systému.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW se vrhlo na digitalizaci po hlavě. Pro zapnutí vyhřívání sedadel musíte nejdříve vstoupit do menu klimatizace. Vynulovat palubní počítač také nejde jednoduše.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW se vrhlo na digitalizaci po hlavě. Pro zapnutí vyhřívání sedadel musíte nejdříve vstoupit do menu klimatizace. Vynulovat palubní počítač také nejde jednoduše.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Řidič se může spolehnout na sedadla s výborným bočním vedením. Kompaktnější palubní deska a níže situované přístroje zajišťují výborný výhled, takže řidič dobře vidí, kde končí kapota.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Proti předchůdci nabízí nová generace BMW X1 mnohem prostornější interiér. Kabina je širší, vyšší a v podélném směru zůstává cestujícímu v druhé řadě před koleny volných 16 cm.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Sedět lze vzadu, i když se lavice posune zcela dopředu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zajímavým a praktickým prvkem je odkrytá středová schránka, nad níž se klene loketní opěrka.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přestože je základní provedení X1 vybaveno bohatě, zadní části dopřává jen výdechy ventilace|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vstupy USB-C jsou krásně přístupné na ploše pod držáky nápojů.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Tuhý podvozek si dobře rozumí s ostřejší jízdou. Mezi kužely je X1 stabilní a proplete se mezi nimi rychle. Komfort by mohl být lepší, protože si poskočí i na menších nerovnostech.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Pirelli Cinturato Winter 2 225/55 R18|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zavazadelník X1 má ve standardním uspořádání objem 500 litrů. Pod podlahou je velký odkládací box s rozměry 87 x 42 x 19 cm, ale mohl by být větší. Část, která je blíže k sedadlům, je totiž nepoužitelná, protože je tam uložená baterie mild-hybridního systému.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vznětový dvoulitr BMW má výkon 145 kW a pomáhá mu elektromotor mild-hybridního systému s dalšími 14 kW. Celkově disponuje 155 kW. Vše je krásně sladěné s automatickou převodovkou s ovládáním na loketní opěrce. Předností tohoto pohonného ústrojí je slušná dynamika a úžasná spotřeba, byť X1 neplachtí a i při sundání nohy z plynu rekuperuje.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
BMW X1 xDrive23d 7AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Také tiguan se spoléhá na 10,25“ digitální přístrojový štít s pestrou škálou zobrazování – nabízí kruhové ukazatele.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Po modernizaci před dvěma roky dostal tiguan dotykové plošky na multifunkčním volantu i ovládání klimatizace. Vypadají sice moderně, ale odvádějí pozornost od jízdy.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Po modernizaci před dvěma roky dostal tiguan dotykové plošky na multifunkčním volantu i ovládání klimatizace. Vypadají sice moderně, ale odvádějí pozornost od jízdy.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mohutná palubní deska i výše ukotvený volant dávají řidiči pocit sezení ve sportovnějším voze.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan je dlouhodobě považovaný za jedno z nejprostornějších kompaktních SUV. Předností je hlavně široká kabina – na zadní sedadla se pohodlně vejdou i tři dospělí.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Druhá řada se v podélném směru posouvá v širokém pásmu 18 cm, takže v přední poloze už redaktorovi na kolena nezbylo žádné místo.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Tiguan ve výbavě Elegance nabízí i třízónovou klimatizaci a dokoupit lze i vyhřívání zadních sedadel|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Tiguan potěší spoustou odkládacích poliček, přihrádek a schránek. Dvě najdete také pod stropem a jednu uprostřed horní části palubní desky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Tiguan potěší spoustou odkládacích poliček, přihrádek a schránek. Dvě najdete také pod stropem a jednu uprostřed horní části palubní desky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Rychlá jízda nedělá tiguanu problémy a jistě působí i mezi kužely. Zásah stabilizace je o něco výraznější a vozidlo více zpomalí. I s velkými koly je o něco komfortnější než BMW.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Continental ContiWinter Contact TS830P 255/45 R19|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen s objemem kufru tiguanu trochu mlží. Hodnota 615 litrů je spojená s druhou řadou posunutou úplně dopředu. Uspořádání na fotce by mělo asi o 100 litrů méně.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Rezervní dojezdové kolo patří do standardní výbavy, stejně jako vyndávací světélko.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zmodernizovaný vznětový čtyřválec EA 288 Evo disponuje výkonem 147 kW a proti slabší variantě využívá v konstrukci hliník. Rozhodně jde o povedený agregát, který si dobře rozumí se sedmistupňovým automatem a v režimu Eco ochotně plachtí. Jenže v přímém srovnání za BMW zaostává v dynamice i ve spotřebě.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert