Claus Luthe dal čtyřmístnému kupé řady 8 elegantní tvary s plochou přídí, výklopnými světlomety a splývavou zádí.|
Zdroj: Wheelsage.org
BMW řady 8 mělo příď vozu nápadně se podobající supersportu BMW M1 (E26), vyráběného v letech 1978 až 1981.|
Zdroj: auto-mania.cz
Prototyp kupé BMW 8 E31 byl postaven v roce 1987 a do sériové výroby se dostal prakticky beze změn.|
Zdroj: Wheelsage.org
Čtyřmístné kupé BMW E31 mělo bezrámová okna dveří a a obešlo se bez pevných střešních B sloupků.|
Zdroj: Wheelsage.org
Potkávací a mlhové světlomety byly vyklápěcí, směrové blikače, parkovací a dálkové světlomety byly umístěny v nárazníku.|
Zdroj: Wheelsage.org
Silně skloněné zadní okno plynule navazovalo na víko kufru s objemem 360 litrů.|
Zdroj: Karel Haas
Nádherné červené BMW 850i se objevilo v roce 2016 na výstavě veteránů Legendy v pražských Bohnicích.|
Zdroj: Karel Haas
V ostře useknuté zádi kupé byly umístěny velké sdružené svítilny.|
Zdroj: Karel Haas
Na začátku výroby se BMW řady 8 nabízelo pouze ve verzi 850i s pohonem zadních kol motorem V12.|
Zdroj: Wheelsage.org
Kupé BMW řady 8 mělo nezávislé zavěšení předních kol se vzpěrami McPherson a vzadu víceprvkové zavěšení.|
Zdroj: Wheelsage.org
V nízké přídi nemohly chybět typické „ledvinky“ a v nárazníku malý spoiler.|
Zdroj: Wheelsage.org
Luxusní interiér měl přehlednou palubní desku s kapličkou ručkových přístrojů před volantem.|
Zdroj: Wheelsage.org
Přední dělená kožená sedadla měla nastavitelné opěrky hlavy a byly v nich zakotvené bezpečnostní pásy.|
Zdroj: Wheelsage.org
Od roku 1992 se v německém Buchloe ručně vyráběl model Alpina B12 5.7, vycházející z typu 850CSi.|
Zdroj: Wikipedia
V roce 1990 byly vyrobeny tři prototypy kabrioletu, vycházející z kupé BMW 850i. Jeden z prototypů je vystaven v muzeu BMW v Mnichově.|
Zdroj: Wikipedia
Kupé BMW 850i mělo rozvor náprav 2 684 mm a bylo dlouhé 4 780 mm.|
Zdroj: Wheelsage.org
Hladké boky kupé osvěžovaly malé výstupky nad koly.|
Zdroj: Wheelsage.org
Kupé BMW 850i se až do roku 1997 vyváželo do Spojených států. Na bocích za předními koly mělo poziční světla.|
Zdroj: Wheelsage.org
Pozdější modely měly čtyřramenný volant. Na středové konzoli mělo kupé mimo jiné palubní počítač, rádio a ovládání klimatizace.|
Zdroj: Wheelsage.org
Sportovní oddělení automobilky BMW postavilo v roce 1990 jeden až tři prototypy BMW M8. Zadní kola poháněl šestilitrový motor V12 s výkonem až 600 koní.|
Zdroj: Wheelsage.org
Ladičská firma Alpina vyrobila 97 kusů B12 5.0 a 57 kusů B12 5.7 (na obrázku). Alpiny měly na kapotě větrací otvory.|
Zdroj: Wheelsage.org
V letech 1989 až 1999 bylo vyrobeno přes 30 600 kusů kupé BMW řady 8 první generace.|
Zdroj: Wheelsage.org
Model BMW 840Ci poháněl čtyřlitrový vidlicový osmiválec s maximálním výkonem 285 k (210 kW).|
Zdroj: Wheelsage.org
Řada 8 se vrátila až v roce 2018, kdy se začala vyrábět druhá generace v podobě kabrioletu, dvoudveřového kupé a čtyřdveřového Gran Coupé.|
Zdroj: Wheelsage.org