Bazar Martina Vaculíka: Vrcholné provedení českého snu Škoda Kodiaq RS
1
/
113
Prohlédnout znovu
Bazar Martina Vaculíka: Vrcholné provedení českého snu Škoda Kodiaq RS
Video se připravuje ...
Interiér verze RS se citlivě motá kolem hranice zdravého vkusu. Průzkum, kolika bohatým zákazníkům se umělý karbon líbí a kolik jej prostě bere u nejsilnější verze jako holt nutnost, by nás velmi zajímal.
|
acz
Nevýhodou sportovních sedaček až do roku 2021 bylo, že neuměly být odvětrávané. Od modernizace výrobce nabídl pro RS ergonomickou verzi těch standardních, které už odvětrávání nabídnout umějí.
|
acz
Motor 2.0 TSI
|
Svět motorů
Podle výrobce jde například turbodmychadla demontovat přímo na vozidle. V praxi to není vůbec reálné a lepší je celý agregát vyndat.
|
Svět motorů
Podle výrobce jde například turbodmychadla demontovat přímo na vozidle. V praxi to není vůbec reálné a lepší je celý agregát vyndat.
|
Svět motorů
Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.
|
Svět motorů
Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.
|
Svět motorů
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Výhodou verze RS TDI je robustní automatická převodovka DQ 500. Všechny civilní varianty dostaly už v roce 2018 choulostivější DQ 381. Tu pak používá i benzinové RS, nabízené od sezony 2021.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS má sofistikovaný systém výpočtu servisního intervalu, kdy pokud olej více zatěžujete, zažene vás na výměnu dříve.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Výrobce bohužel podlehl módě umělého zvuku, který dělá elektromagnetický vibrátor nad koncovkou výfuku. Je aktivní ve všech režimech s výjimkou módu Eco a konfi gurovat lze v režimu Individual. Servis Škoda jej pak dokáže diagnostikou trvale ztlumit na 10 procent.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Používání bylo ve voze znát jen na bocích sedačky řidiče a pak v zavazadelníku. Jsme holt v Čechách, kde i pan generální ředitel o víkendech zedničí.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Červený odstín Velvet testovanému vozu velmi slušel. Však také šlo o extra příplatkovou barvu za celých 25 000 Kč.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zcela naplněný motorový prostor vytlačil startovací akumulátor do zavazadelníku. Kvůli němu je RS jediný kodiaq, který nemůže mít rezervní kolo.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Přechodové odpory na cestě ke startéru navíc znamenají, že už napůl vybitý jej spolehlivě nenahodí.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Elektricky sklopné tažné zařízení je obrovskou výhodou škodovek. Jím vybavené vozy mají mnoho věcí jinak – třeba kalibraci zadních parkovacích senzorů, které počítají s vysunutou „koulí“.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Používání bylo ve voze znát jen na bocích sedačky řidiče a pak v zavazadelníku. Jsme holt v Čechách, kde i pan generální ředitel o víkendech zedničí.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Překvapilo nás, že víko zavazadelníku jsme u tak drahého vozu museli ovládat manuálně. Zatímco třeba i u Škody Octavia RS třetí generace bylo jeho elektrické ovládání standardem, tady se za ně muselo připlácet 10 000 či 13 000 Kč (ten dražší typ je s tzv. virtuálním pedálem).
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Verze s dvojicí turbodmychadel je i v rozměrné přídi modelu dost natěsno. Komplikuje to i běžný servis, třeba výměnu fi ltru dvouspojkové převodovky DSG.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Standardem verze RS jsou dvacetipalcová kola obutá do pneumatik 234/45 R20. Už ta sama o sobě dost zvyšují jízdní odpory (setrvačnost) a samozřejmě provozní náklady.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Velkým bonusem testovaného vozu bylo originální sklopné tažné zařízení, používané navíc jen svátečně
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Hodnoty nastavení geometrie podvozku už byly mimo toleranci. Jelikož se však stejně budou muset měnit silentbloky přední nápravy, neznamená to žádnou investici navíc.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Po 20 000 km od výměny nebyl olej v testovaném voze zdegradovaný a dalších 10 000 km vydrží. Dřívější výměnou však samozřejmě nic nezkazíte.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Do modelového roku 2021 (tedy u všech dieselových RS) výrobce předepisoval výměnu oleje v mezinápravové lamelové spojce systému 4x4 každé tři roky bez omezení najetých kilometrů.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Vyústilo to v sací koše čerpadel, která lamely přitlačují, zcela zalepené šlemem.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Vyústilo to v sací koše čerpadel, která lamely přitlačují, zcela zalepené šlemem.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Doporučujeme olej měnit každé dva roky nebo po 60 000 km a každou druhou výměnu vytáhnout čerpadlo a vyměnit jeho sítko.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Když mechanik Roman Kašpar zabral za rameno „pajcrem“, bylo vidět, že kovový nosič silentbloku se už oddělil od pryže. Nemá to kam „utéct“ a závada není nebezpečná, výměnu přesto doporučujeme.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Přední brzdy byly na voze 20 000 km, a jelikož předchozí uživatel jezdil plynule, nic jim nebylo.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Zadní brzdy překvapivě stále původní a při příštím servisu už budou na výměnu.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Poddimenzované brzdy jsou na RS obecná věc. V případě zadních pak zlobí ještě koroze a mazání destiček na kotouče. Na snímku už verze s vylepšenými zadními deskami nabízená od půlky roku 2021, která vydrží déle.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Daniel Říha z Autostylu Trutnov ukazuje, co všechno musí mechanik demontovat, aby mohl vyměnit olejový fi ltr převodovky DSG
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS TDI
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Výrobce bohužel podlehl módě umělého zvuku, který dělá elektromagnetický vibrátor nad koncovkou výfuku. Je aktivní ve všech režimech s výjimkou módu Eco a konfi gurovat lze v režimu Individual. Servis Škoda jej pak dokáže diagnostikou trvale ztlumit na 10 procent.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Pořád nevíte kam letos na dovolenou? Máme skvělý tip