Ojetý Hyundai i30 (3. generace): Nošovické potřetí
1
/
18
Prohlédnout znovu
Ojetý Hyundai i30 (3. generace): Nošovické potřetí
Hyundai i30
|
Svět motorů
Hyundai i30
|
Svět motorů
Ergonomie je znamenitá, hlavně vše důležité stále obsloužíte klasickými tlačítky. Na snímku vyšší výbava Style s paketem Premium, obsahujícím mimo jiné plné světlomety LED, navigaci, elektrickou parkovací brzdu a kombinované čalounění látka/kůže. Vrcholný paket Ultimate přinášel navíc celokožená sedadla s odvětráváním (také je najdete v akčním modelu Symbol Elite) a adaptivní tempomat (u převodovky DCT s funkcí Stop&Go).
|
Svět motorů
Hojně prodávané výhodné akční modely Czech Edition mívaly základní audiosystém s monochromatickým displejem, jen doplněný o bluetooth a vstup USB. S vyšší barevnou verzí se už pojila zadní parkovací kamera.
|
Svět motorů
S přímým vstřikováním benzinu GDI tu problémy nebývají, ale dnes všemi plošně užívaný systém pohonu vysokotlakého čerpadla zdvihátkem od vačkové hřídele je sám o sobě malou časovanou bombou – v okamžiku selhání drobounkého těsnění hrozí nepozorované pronikání benzinu do oleje. Občasná kontrola hladiny oleje měrkou určitě neuškodí.
|
Svět motorů
Šestistupňový manuál tu dostanete už v základu a vývojáři si umějí se zpřevodováním vyhrát, třeba u dieselů existují stejně jako u předchůdce až tři varianty stálého převodu – nejdynamičtější, nejlehčí je netypicky určen pro nejvýkonnější verzi
|
Svět motorů
Rozvor zůstal jako dřív, ale nižší kabina s níže kotvenými sedadly hůře hospodaří s prostorem – moc nepomáhá ani trik s větším záklonem zadních opěradel. Středové výdechy ventilace vzadu se pojily s pakety Premium a Ultimate, tedy ne všechny vozy s automatickou klimatizací je mají.
|
Svět motorů
S podvozkem nejsou starosti žádné, u víceprvkové zadní nápravy se jen sem tam povolil tenhle šroub kotvící tyčku zadního stabilizátoru. Elektronické tlumiče tu má pouze divoch i30 N.
|
Svět motorů
Na tříválec tu narazíte častěji než v octavii. V otáčkách jede, ale úsporu od něj nečekejte – výrazně silnější čtyřválec 1.4 T-GDI jezdí často za míň.
|
Svět motorů
Spolehlivost má „litr“ ovšem vzornou a díky množství volného místa by výměnu řemene pomocných agregátů zvládl i jednoruký poloslepý.
|
Svět motorů
Obě „kratší“ karoserie vypadají ve sportovním paketu N-line (od 2018) nesmírně atraktivně – téměř k nerozeznání od fenomenálně jezdících i30 N. Vpravo mladší fastback.
|
Svět motorů
Hyundai i30
|
Svět motorů
Hyundai i30
|
Svět motorů
Při testu kompresních tlaků tříválcový hyundai exceloval – po 80 000 km téměř žádné opotřebení a minimální rozdíly mezi jednotlivými válci. Ten bude jezdit dlouho.
|
Svět motorů
I vůz bez servisní knihy někdy překvapí opečovávaným stavem, zánovní vzduchový fi ltr tu byl jen jedním z příkladů
|
Svět motorů
Kusů s vrcholnými plnými světlomety LED je málo. A zcela po pravdě – zase tak dramatický rozdíl proti těmto projektorovým halogenům nepřinášejí. Neosvětlený klín levého rohu je ale dost velký.
|
Svět motorů
Hyundai i30
|
Svět motorů
Hyundai i30
|
Svět motorů
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid