Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Ve znamení drobných rozdílů
1
/
30
Prohlédnout znovu
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Ve znamení drobných rozdílů
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Moderně pojatá palubní deska fabie vytváří útulné prostředí. Masu velkého plastu hezky rozbíjí velký vodorovný prolis se stříbrnou lištou uprostřed. Zajímavými prvky jsou dvouramenný volant nebo stínítko přístrojů s nápisem Fabia po stranách. Digitální přístroje s 10,25“ obrazovkou lze dokoupit až od výbavy Style. Vybrat lze z několika povedených zobrazení.
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Koncept palubní desky je poplatný roku 2017, kdy se polo představilo. Středový displej je tak zakomponovaný do plastové masy a celá koncepce už vypadá zastarale. Na rozdíl od fabie je však horní část z měkčeného materiálu. U standardních digitálních přístrojů s 8“ obrazovkou lze vybrat z tří jednoduchých zobrazení. Přístrojový štít ale vypadá chudě.
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Fabia je z malých městských hatchbacků největší, a tak ani nepřekvapí, že posádku hýčká nebývalým prostorem. Všichni cestující mají kolem sebe dostatek místa.
|
Michal Kollert
Povedená jsou přední sedadla s dlouhými sedáky. Za příplatek 5500 Kč dostanete i sklopné sedadlo spolujezdce a uvnitř můžete přepravovat až 226 cm dlouhé předměty.
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Polo je sice postavené na menším základě, posádce ale také nabídne dostatek místa. Šířka kabiny volkswagenu a škodovky je téměř shodná a délka také. Ztrácí jen v oblasti nad hlavami cestujících. I u volkswagenu také chválíme dobře vytvarovaná sedadla, která zajišťují výbornou oporu, a navíc jsou pohodlná.
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Mezi malými městskými hatchbacky fabia dominuje velikostí zavazadelníku o objemu 380 litrů. Za dvojitou podlahu se ale v jejím případě připlácí 3400 Kč a problematické pak bude i využití standardního síťového programu nebo fixační schránky.
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Za rezervní kolo se připlácí 3900 Kč.
|
Michal Kollert
Kufr pola sice není tak velký, ale i 351 litrů dostačuje. Líbí se nám fi lcové čalounění boků, které fabia nemá, i standardní osazení dvojitou podlahou.
|
Michal Kollert
Praktickým prvkem je výstražný trojúhelník schovaný do víka.
|
Michal Kollert
Za rezervu se u volkswagenu připlácí o něco méně, konkrétně 2600 Kč.
|
Michal Kollert
Přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 TSI má výkon 70 kW a točivý moment 175 Nm. Na rozdíl od pola je ve škodovce spojen jen s pětistupňovým manuálem. Jde o příjemného a kultivovaného společníka, který si vystačí s nízkou spotřebou.
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Litrový tříválec se v polu chová stejně jako ve fabii. Z nízkých otáček se probouzí letargicky a více ožívá až po překročení 1800 min-1. Potom táhne velmi slušně a někde od 3000 min-1 zajistí oběma malým autům i svižnou jízdu.
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Zásadní rozdíl v jízdních vlastnostech představují rozdílná kol. Se širšími pneumatikami je fabia při ostré jízdě stabilnější. Na druhou stranu hůře tlumí nerovnosti.
|
Michal Kollert
S menšími koly a užšími plášti polo lépe fi ltruje hrboly, a přitom zůstává dostatečně stabilní. Kdyby měla fabia stejná kola, chovala by se velmi podobně.
|
Michal Kollert
Nový Renault Symbioz oficiálně: Pořádné rodinné auto! Kufr má přes 620 litrů
Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq
Lamborghini Urus jako expediční vozidlo? Nechybí naviják ani kuchyňka!
Toyota prý pracuje na dalším ostrém hatchbacku. Zamíří do rallye i na silnice
Amerika za pět let zavede systém, který je v Evropě normou už roky
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky