Ojetá Mazda 6 III (typ GJ/GL): S nejmladším dieselem bez obav
1
/
28
Prohlédnout znovu
Ojetá Mazda 6 III (typ GJ/GL): S nejmladším dieselem bez obav
Mazda 6
|
Svět motorů
Mazda 6
|
Svět motorů
Šmrncovní kombi Wagon částečně nahradilo i dřívější liftback, zde už nenabízený. Proti sedanu má o 8 cm kratší rozvor, což je v automobilovém světě unikum. Figurant se 183 cm má před koleny místa ještě dostatek, hlavně však napřímí hlavu – díky o 3 cm vyšší střeše. V nejvyšší kožené výbavě jsou zadní sedadla vyhřívaná, ventilovaná však jen vpředu a až od roku 2018.
|
Svět motorů
Zde interiér z období 2015-2018, tedy už s elektronickou parkovací brzdou a středovým displejem shora na palubní desce.
|
Svět motorů
Překvapivě už není dotykový, ale pro řidiče je to spíš výhoda, ovládání controlerem HMI ve stylu BMW iDrive je rychlé a přesné.
|
Svět motorů
Nahoře provedení z let 2012-2015, vždy s interním označením GJ. Uprostřed faceliftový model z let 2015-2018, v prvních dvou ročnících ještě GJ, od roku 2017 pak GL. Dole aktuální, zcela přepracovaný model od ročníku 2018, vždy GL.
|
Svět motorů
Čtyřkolka vázaná jen k naftovým kombi po aféře s dieselem zaujala jen asi 5 % zákazníků. Spíše ekologicky laděný i-Activ AWD využívá bezúdržbovou elektromagnetickou spojku JTEKT (divize Toyoty) s lamelami tvrzenými syntetickým diamantem DLC. Díky vyšší odolnosti jich tak stačí poloviční počet.
|
Svět motorů
U víceprvkové zadní nápravy je dobré čas od času zahýbat seřizovacími excentry ramen, jinak potíže nezná. Starší verze s mechanickou ruční brzdou mají brzdové třmeny náchylnější k zatuhnutí.
|
Svět motorů
Vpředu už není lichoběžníkový závěs, ale ekonomičtější klasika McPherson. Bytelné spodní rameno s neoddělitelným čepem vydrží nesmysl, ale také by v originálu vyšlo na deset tisíc.
|
Svět motorů
Na papíře se vymítání oxidů dusíku heroickými objemy recirkulovaných spalin jevilo jako dobrý nápad. Takhle pak vypadá v praxi. Tohle dnes budete řešit u staršího dieselu spíš než vačky.
|
Svět motorů
Problémům s opotřebenými vačkami u staršího 2.2 SkyActiv-D nahrálo kromě nešťastné konstrukce vahadel také rychlé ředění motorového oleje v důsledku častých regenerací DPF. Pokud hladina oleje stoupá až k rysce X, vyměňte ho neprodleně.
|
Svět motorů
Problémům s opotřebenými vačkami u staršího 2.2 SkyActiv-D nahrálo kromě nešťastné konstrukce vahadel také rychlé ředění motorového oleje v důsledku častých regenerací DPF. Pokud hladina oleje stoupá až k rysce X, vyměňte ho neprodleně.
|
Svět motorů
Původní vrcholné bixenony byly při faceliftu v roce 2015 nahrazeny těmito plnými světlomety LED. Nesvítily by špatně, jejich adaptivní funkce je ale spíš nahodilá než promyšlená, aktuální provedení Matrix LED (od roku 2018) je mnohem lepší.
|
Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D
|
Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D
|
Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D
|
Svět motorů
Diesel s rekordně nízkou kompresí po ránu naskakuje do vysokého volnoběhu kolem 1800 min-1 – právě tehdy si záměrným „rozčasováním“ čtyř z osmi výfukových ventilů přidržuje část horkých spalin ve válcích, aby se před prohřátím vůbec udržel v chodu
|
Svět motorů
Jaroslav Bouček z firmy Auto Efekt Zlín tvrdí, že u faceliftových modelů je už riziko opotřebení vaček naprosto minimální. Samozřejmě je podmínkou pečlivý preventivní servis.
|
Svět motorů
Opravdové čtení dopravních značek dostal až pozdější model GL s kamerovým balíkem i-Activsense, v tomto GJ se rychlostní limity čerpají jen z nepříliš přesných mapových podkladů
|
Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D
|
Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D
|
Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D
|
Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D
|
Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D
|
Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D
|
Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D
|
Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D
|
Svět motorů
Mazda 6 Wagon AWD 2.2 Skyactiv–D
|
Svět motorů
TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu