Buick Wildcat (1953–1955): Divoké kočky Harleye Earla
1
/
16
Prohlédnout znovu
Buick Wildcat (1953–1955): Divoké kočky Harleye Earla
Druhou „divokou kočkou“ s laminátovou karoserií byl koncept Buick Wildcat II z roku 1954.
|
Karel Haas
Na konceptu Buick XP-300 z roku 1951 se nejvíce podílel Charlie Chayne. Používal stejný motor jako koncept Le Sabre.
|
Karel Haas
Roadster Le Sabre, inspirovaný proudovými stihačkami, byl plně funkční a Harley Earl jej používal dva roky pro osobní potřebu.
|
Flickr
Dvoumístný koncept Buick Wildcat navržený Harleyem Earlem měl sklolaminátovou karoserii.
|
Karel Haas
Koncept Wildcat svými tvary (například oválnou konkávní maskou chladiče a umístěním světlometů) připomínal předcházející koncept XP-300.
|
conceptcarz.com
Vzadu měl Buick Wildcat zvýšené konce blatníků s velkými sdruženými svítilnami a obrovské, nahoru vyklápěné víko kufru se dvěma svislými „ploutvemi“.
|
conceptcarz.com
Původní zbarvení studie Wildcat II bylo hnědé, nyní má exemplář vystavený v muzeu Sloan světle modrou barvu.
|
Wikipedia
Odvážně tvarovaný roadster měl revolučně řešené přední blatníky, otevírající pohled na celá přední kola a část jejich zavěšení.
|
reddit.com
Také interiér konceptu Wildcat II se dvěma samostatnými sedadly byl originální a ladil s barvou vozu.
|
conceptcarz.com
Zadní světla byla umístěna v horní části zadních blatníků a zrcadlila se v širokých chromovaných pásech pod nimi.
|
americantorque.com
Výfuky byly vyvedeny podobně jako u Wildcatu I, svislé ploutvičky byly ale nahrazeny lištami.
|
conceptcarz.com
K pohonu konceptu Wildcat II sloužil vidlicový osmiválec s rozvodem OHV a výkonem 220 k (162 kW).
|
americantorque.com
Poslední z řady konceptů Wildcat se na putovní výstavě Motorama objevil v roce 1955. Wildcat III byl čtyřmístný.
|
oldconceptcars.com
Po stranách široké a nízké mřížky chladiče byly umístěny seříznuté „náboje“ nárazníků s parkovacími a směrovými světly.
|
Flickr
Panoramatické přední okno konceptu Wildcat III bylo částečně tónované a mělo skoro svislé chromované sloupky.
|
conceptcarz.com
Studie Buick Wildcat III z roku 1955 měla červenou laminátovou karoserii a kožený interiér stejné barvy.
|
conceptcarz.com
Velký test nosičů jízdních kol: Stejná věc, přesto takové rozdíly
Největší problém plug-in hybridů jsou řidiči. Neumějí je nabíjet
Lancia Kappa (1994-2000): Tři podoby italské elegance
Martin Vaculík vyzpovídal nového šéfredaktora Světa motorů
Nový Citroën C3 má ceny. Elektromobil patří k nejlevnějším na trhu
Proč musíte chodit do práce 40 hodin týdně? Může za to Henry Ford