Ojetý Ford Mondeo IV v testu Martina Vaculíka: Čtyřka, nebo pětka, je to prostě dobré auto
1
/
38
Prohlédnout znovu
Ojetý Ford Mondeo IV v testu Martina Vaculíka: Čtyřka, nebo pětka, je to prostě dobré auto
Ilustrační foto
|
auto.cz
Ford Mondeo
|
Svět motorů
Stará verze palubní desky ještě s původním systémem Sync2, který se vyskytoval do roku 2016
|
Svět motorů
Původní systém Sync 2 do roku 2016, ač prý vyvinutý Microsoftem, měl pomalou odezvu, neuměl česky a neznal zrcadlení telefonu.
|
Svět motorů
Navější Sync 3 to vše vyřešil.
|
Svět motorů
Motor 2.0 EcoBoost
|
Svět motorů
Motor 2.0 Hybrid
|
Svět motorů
Motor 2.0 TDCI
|
Svět motorů
Motor 2.0 EcoBlue
|
Svět motorů
Manuální převodovky mají velmi přesné řazení a nejsou na ně stížnosti.
|
Svět motorů
Automatické dvouspojkové PowerShift s velkým voličem naopak patří k těm zlobivějším.
|
Svět motorů
Podle malého kruhového ovladače pak poznáte poslední osmistupňové automaty motorů EcoBlue, které jsou velice dobré.
|
Svět motorů
Zavazadelník liftbacku má objem 541 l. Kombi překvapivě jen 500. Co se týče zavazadel, není mondeo žádným rekordmanem třídy.
|
Svět motorů
Hybrid se v letech 2015 až 2019 nabízel jen jako sedan.
|
Svět motorů
Trakční baterka zmenšila zavazadelník z 540 na jen 381 l.
|
Svět motorů
S modernizací počátkem roku 2019 přišla možnost mít hybrid i jako praktické kombi
|
Svět motorů
Ford Mondeo
|
Svět motorů
Příď asi nejhezčí varianty: ST-Line po faceliftu. U ní byl standardem i snížený sportovní podvozek.
|
Svět motorů
Pokud nevíte, zda je pod kapotou starší, či novější diesel, koukněte se pod víčko nádrže
|
Svět motorů
AdBlue má ze všech motorizací totiž právě jen nový 2.0 EcoBlue.
|
Svět motorů
Volitelný pohon všech kol zde měl obchodní označení AWD. Je založen na velmi spolehlivé mezinápravové lamelové spojce vlastní výroby Ford.
|
Svět motorů
Volitelný pohon všech kol zde měl obchodní označení AWD. Je založen na velmi spolehlivé mezinápravové lamelové spojce vlastní výroby Ford.
|
Svět motorů
Ta zcela nejčastější závada je stejná jako u mnoha jiných dnešních aut: koroze zadních brzdových kotoučů, které musíte vyměnit daleko dříve, než je regulérně ojedete
|
Svět motorů
Podvozek je velmi kvalitní konstrukce s hliníkovými rameny. Na přední nápravě občas po letech odejdou zadní hydraulické silentbloky.
|
Svět motorů
Zadní náprava je konstrukčně velice dobrá. Pokud něco klepe, jsou to nanejvýš horní uložení tlumičů.
|
Svět motorů
Říká se, že sedany existovaly pro evropský trh jen jako hybrid. Ale není to pravda, tuto klasickou karosářskou verzi měly ještě vrcholné výbavové verze Vignale.
|
Svět motorů
Ford Mondeo
|
Svět motorů
Opotřebení na volantu už trochu vidět bylo.
|
Svět motorů
Přední sedačky vypadají obyčejně, ale jsou velmi pohodlné. Estetické opotřebení bylo zatím v normě.
|
Svět motorů
Rozvor náprav je dlouhých 2850 mm, proto i prostornost zcela dostatečná. Předchůdce byl ale o kus vzdušnější.
|
Svět motorů
Poprvé u ojetiny jsme se zde setkali s důležitou novinkou posledního mondea – airbagy v zadních bezpečnostních pásech
|
Svět motorů
Všechny funkce teplotního komfortu se ovládají tlačítky – včetně sedaček a elektricky vyhřívaného čelního skla. Pouze volant přes displej.
|
Svět motorů
Aby nebylo nutné demontovat kryty, používají odborníci z fi rmy Carnolt při prohlídkách vozidel kameru. Zde odhalují únik oleje kolem poloosy.
|
Svět motorů
Aby nebylo nutné demontovat kryty, používají odborníci z firmy Carnolt při prohlídkách vozidel kameru. Zde odhalují únik oleje kolem poloosy.
|
Svět motorů
Zvláštností motoru 1.5 Duratorq, sdíleného s PSA, je konstrukce sání (na zadní straně), kdy do hlavy vede jen jedna trubka
|
Svět motorů
Filtr pevných částic fungoval zatím bezvadně
|
Svět motorů
Na pomocném rámu zadní nápravy je vidět, že je připraven i na poloosy verzí AWD. A také že není zrovna dobře protikorozně chráněn.
|
Svět motorů
Ford Mondeo
|
Svět motorů
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid