Ojetý Citroën DS4/DS 4: Možná jsme ho nestihli pochopit
1
/
47
Prohlédnout znovu
Ojetý Citroën DS4/DS 4: Možná jsme ho nestihli pochopit
Prvních pět let produkce se typ DS4 prodával jako samostatná modelová řada pod domovskou značkou Citroën
|
Svět motorů
Novinářské vozy se před deseti lety chlubily honosnými interiéry s kůží potaženými palubními deskami a čalouněním sedadel efektně evokujícím pásek drahých hodinek
|
Svět motorů
Snad největší zvláštnost modelu představuje lalok zadního dveřního okna. Do volného prostoru zasahuje natolik, až se občas nepříjemně praštíte do žeber. Navíc sklo obřích rozměrů neumožňuje funkci stahování. Nebýt absence zadních výdechů klimatizace, ani by nám to vlastně nevadilo. DS4 tak chápejte spíše jako stylové kupé s pomocnými zadními dveřmi.
|
Svět motorů
DS 3
|
Svět motorů
DS 5
|
Svět motorů
DS 4S
|
DS
DS 5L
|
DS
DS 6
|
DS
Dnešní modelová paleta značky DS: DS 3 Crossback, DS 7 Crossback, hatchback DS 4 a DS 9
|
DS
Interiéry základních modelů se nikterak neliší od podstatně levnějšího příbuzného Citroënu C4. Ale na škodu to není, prostředí zůstává stále příjemné.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pochybnosti o skutečném kilometrovém nájezdu obvykle vyvolává povrch řadicí páky. Takhle se totiž dokáže odrolit už po zdolání 40 000 km.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Klíček bychom u mladého modelu prémiové značky nečekali, ale proč ne. Vzbuzuje více důvěry než elektronické tlačítko.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Přední sedačky jsou pohodlné a komfortní, v nižších verzích však působí stejně diskrétně jako v kompaktech diskontních značek
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Nástup dozadu sice i přes druhý pár dveří nemá daleko do krkolomnosti kupé, ale prostoru zde najde dostatek i trojice dospělých cestujících
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Rozměrné čelní sklo může posádce při oslnění vadit, a tak ve stropě nechybějí kolejnice pro posun stínítek a zatemnění interiéru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Chromovaná lišta pod nárazníkem naznačuje výfukové koncovky, jsou však jen falešné. Tvar vozu zůstává i po letech působivý, konkurence však dnes umí být extravagantnější.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zavazadlový prostor o využitelném objemu 359 litrů odpovídá běžnému hatchbacku nižší střední třídy
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Snad největší zvláštnost modelu představuje lalok zadního dveřního okna. Do volného prostoru zasahuje natolik, až se občas nepříjemně praštíte do žeber. Navíc sklo obřích rozměrů neumožňuje funkci stahování. Nebýt absence zadních výdechů klimatizace, ani by nám to vlastně nevadilo. DS4 tak chápejte spíše jako stylové kupé s pomocnými zadními dveřmi.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Rozměrné čelní sklo může posádce při oslnění vadit, a tak ve stropě nechybějí kolejnice pro posun stínítek a zatemnění interiéru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
DS 4 1.6 Blue HDi
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Přední i zadní kotouče sice hlásí minimální opotřebení, ale jejich povrchu uškodilo dlouhodobé stání. Destičky už jsou však kompletně zralé na výměnu.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Diagnostika hlásí spíše nahodilé závady související s dlouhodobou odstávkou, jedinou budoucí hrozbu představuje problém s AdBlue
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Čtyřletý minimální provoz přestálo DS 4 bez sebemenší úhony, přesto si podvozek zaslouží na některých místech řádný preventivní konzervační nátěr
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dříve problematická ložiska koroze přední kapoty jsou zde už vzorně ošetřena. Na tento úkon proběhla speciální svolávací akce.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Systémové ukostření napadá pronikající dešťová voda, doporučujeme preventivní očistění a namazání odpuzujícím tukem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Na odolnost ani výdrž vznětových čtyřválců řady DV6 nedá školitel českého Citroënu Josef Gamba dopustit. Už kvůli těmto nezdolným a skromným ingotům se tohle nevšední auto vyplatí koupit.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Přední náprava má celý život před sebou, a i kdyby na ní něco odešlo, většinou to budou tyčky a jiné haléřové položky
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
BMW uvádí plně automatickou spojku pro motorky: Zlepšuje akceleraci i stabilitu
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Sprint v Miami vyhrál Max Verstappen. Ricciardo udržel čtvrté místo
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena