Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pracoviště řidiče je přehledné. Palubní desce dominuje 10,25‘‘ obrazovka zobrazení navigace a dalších funkcí. To důležité od vyhřívání sedadel, volantu po hlasitost rádie můžete nastavit klasickými ovladači. Za to píšeme dvakrát bravo! K nejvyšší výbavě patří i přístrojový štít s 12,3‘‘ displejem za volantem.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Vpředu se nám líbí pozice za volantem i natočení středového panelu i obrazovky směrem k řidiči.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kombík nabízí dostatek místa na všech sedadlech: dost místa zbývá před koleny i nad hlavou většině redaktorů. Máte-li do 180 centimetrů, budete se cítit královsky i vzadu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Největším minusem plug-in hybridní verze je zmenšení zavazadelníku z 625 na pouhých 437 litrů kvůli zastavěným bateriím|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
V kufru u pravého blatníku se skrývá i startovací baterie|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Po dobití do 100 % nám ceed ukáže úplně vždycky dojezd přes padesát kilometrů|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Využití pětiny kapacity, tedy pád na 80 % baterie, přichází po deseti dvanácti ujetých kilometrech|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ač kapacita baterie ukazuje ještě 58 %, z původně jednapadesátikilometrového dojezdu už nezbývá ani polovina.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Při 40 % zásoby šťávy ze zásuvky zbývá ujet čistě na elektřinu posledních dvanáct kilometrů|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Když klesne kapacita akumulátorů pod 20 %, jízda čistě na elektřinu končí, ceed si totiž nechává vždy aspoň kolem 10 % na výpomoc ke spalovacímu motoru|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ze standardní zásuvky nabíjíme oranžovým kabelem. Je dost dlouhý, prodlužovačky se nedoporučují.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů
Redaktor vysoký 173 cm má dostatek místa vpředu i vzadu.|
Zdroj: Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů
Líbí se nám dostatek odkládacích míst, denně využíváme poličku s bezdrátovým nabíjením a schránku na brýle.|
Zdroj: Svět motorů
Líbí se nám dostatek odkládacích míst, denně využíváme poličku s bezdrátovým nabíjením a schránku na brýle.|
Zdroj: Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů
Střešní okno se otevírá ven, dojem z prostoru umocňuje.|
Zdroj: Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů
Pod kobercem kufru se skrývají další úložné prostory, do krajního dáváme kabely|
Zdroj: Svět motorů
Malý, prostřední slouží pro výstražný trojúhelník, nám se k němu vejde i deštník|
Zdroj: Svět motorů
Největší část však zabírají trakční baterie|
Zdroj: Svět motorů
Nechybí ani takzvaný síťový program.|
Zdroj: Svět motorů
Spotřeba během testu|
Zdroj: Svět motorů
V menu „Ekologická jízda“ najdete křivky spotřeby elektrického a zážehového motoru. V zimních měsících pracují takřka vždy oba.|
Zdroj: Svět motorů
Celkových 8,9 kWh elektrické kapacity je složeno ze dvou li-pol baterií. První najdete pod zadními sedáky, druhou pod podlahou zavazadelníku. Palivová nádrž má kvůli nim objem zmenšený z 50 na 37 litrů.|
Zdroj: Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů
Kromě hlavního motor-generátoru mezi spalovacím agregátem a převodovkou je zde ještě jeden menší, hnaný plochým řemenem. Slouží k výrobě elektřiny i u stojícího vozidla a zvyšování zátěže spalovacího motoru ve chvíli, kdy je jeho chod neefektivní.|
Zdroj: Svět motorů
Elektromotor je nízkootáčkový (pracuje od nuly do 5700 min-1), umístěný mezi spalovacím motorem a dvouspojkovou automatickou převodovkou|
Zdroj: Svět motorů
Naprosto zásadní chyba je, že motor nemá chlazené zvukové svody, které by po studeném startu rychle zahřály chladicí kapalinu|
Zdroj: Svět motorů
Protože motor běží často podchlazený, kondenzuje v oleji voda a ředí se i benzinem. Výměna je tak zcela správně předepsána již po 15 000 km. Usnadňují ji otvory pro fi ltr a výpustní šroub ve spodním krytu, který tak není třeba pokaždé demontovat.|
Zdroj: Svět motorů
Spotřeba během testu|
Zdroj: Svět motorů
Trakční baterie s napětím 360 voltů je rozdělena na dvě části. Jedna se nachází pod zadními sedáky, druhá pod podlážkou zavazadelníku.|
Zdroj: Svět motorů
Chvíli před koncem testu, v 33 215 kilometrech, jsme vůz vzali na zevrubnou prohlídku do servisu|
Zdroj: Svět motorů
Sací filtr jsme si vyndali a znečištěný byl zcela minimálně|
Zdroj: Svět motorů
Sací filtr jsme si vyndali a znečištěný byl zcela minimálně|
Zdroj: Svět motorů
Pod motorem je plastový aerodynamický kryt, který se při běžném servisu nemusí sundávat.|
Zdroj: Svět motorů
Má v sobě otvory jak pro vypouštění oleje, tak pro výměnu jeho filtru. My jsme si jej sundali kvůli kontrole těsnosti agregátu, neobjevili jsme však žádný únik oleje.|
Zdroj: Svět motorů
Neobjevili jsme ani žádnou korozi|
Zdroj: Svět motorů
Největší riziko do budoucna představuje palivová nádrž, u verze PHEV zmenšená z 50 na 37 litrů. Je totiž plechová, což je u dnešních aut zcela nezvyklé.|
Zdroj: Svět motorů
Problémem hybridů a elektrických aut, která toho hodně ubrzdí rekuperací, je také koroze brzdových kotoučů. Zde byly přední i zadní kotouče zatím v pořádku, byť rez již od vnitřního průměru začínala snižovat třecí plochu. Jejich životnost vidíme maximálně na tři roky, i když je neojezdíte.|
Zdroj: Svět motorů
Problémem hybridů a elektrických aut, která toho hodně ubrzdí rekuperací, je také koroze brzdových kotoučů. Zde byly přední i zadní kotouče zatím v pořádku, byť rez již od vnitřního průměru začínala snižovat třecí plochu. Jejich životnost vidíme maximálně na tři roky, i když je neojezdíte.|
Zdroj: Svět motorů
Na válcové zkušebně jsme dynamickým způsobem naměřili vyšší výkon i točivý moment, než udává výrobce|
Zdroj: Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT|
Zdroj: Svět motorů
Charakteristika napětí a proudu ukazuje, že baterie se i na konci testu stále chovala jako velmi tvrdý zdroj. Modré tečky jsou naše měření, ta červená pak průměr z nich.|
Zdroj: Svět motorů