Dlouhodobý test Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV – Kvůli teplu litry navíc
1
/
78
Prohlédnout znovu
Dlouhodobý test Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV – Kvůli teplu litry navíc
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pracoviště řidiče je přehledné, intuitivní. Palubní desce dominuje 10,25‘‘ displej zobrazení navigace a dalších funkcí. To důležité od vyhřívání sedadel a volantu po hlasitost rádia můžete nastavit klasickými ovladači. Za to píšeme dvakrát bravo! K nejvyšší výbavě patří i přístrojový štít s 12,3‘‘ displejem za volantem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vpředu se nám líbí pozice za volantem i natočení středového panelu i obrazovky směrem k řidiči.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kombík nabízí dostatek místa na všech sedadlech. Hodně prostoru zbývá před koleny i nad hlavou většině redaktorů. Máte-li do 180 centimetrů, budete se cítit královsky i vzadu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Největším minusem plug-in hybridní verze je zmenšení zavazadelníku z 625 na pouhých 437 litrů kvůli zastavěným bateriím
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
V kufru u pravého blatníku se skrývá i startovací baterie
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Po dobití do 100 % nám ceed ukáže úplně vždycky dojezd přes padesát kilometrů
|
Svět motorů/Petr Homolka
Využití pětiny kapacity, tedy pád na 80 % baterie, přichází po deseti dvanácti ujetých kilometrech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ač kapacita baterie ukazuje ještě 58 %, z původně jednapadesátikilometrového dojezdu už nezbývá ani polovina.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Při 40 % zásoby šťávy ze zásuvky zbývá ujet čistě na elektřinu posledních dvanáct kilometrů
|
Svět motorů/Petr Homolka
Když klesne kapacita akumulátorů pod 20 %, jízda čistě na elektřinu končí, ceed si totiž nechává vždy aspoň kolem 10 % na výpomoc ke spalovacímu motoru
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ze standardní zásuvky nabíjíme oranžovým kabelem. Je dost dlouhý, prodlužovačky se nedoporučují.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů
Redaktor vysoký 173 cm má dostatek místa vpředu i vzadu.
|
Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů
Líbí se nám dostatek odkládacích míst, denně využíváme poličku s bezdrátovým nabíjením a schránku na brýle.
|
Svět motorů
Líbí se nám dostatek odkládacích míst, denně využíváme poličku s bezdrátovým nabíjením a schránku na brýle.
|
Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů
Střešní okno se otevírá ven, dojem z prostoru umocňuje.
|
Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů
Pod kobercem kufru se skrývají další úložné prostory, do krajního dáváme kabely
|
Svět motorů
Malý, prostřední slouží pro výstražný trojúhelník, nám se k němu vejde i deštník
|
Svět motorů
Největší část však zabírají trakční baterie
|
Svět motorů
Nechybí ani takzvaný síťový program.
|
Svět motorů
Spotřeba během testu
|
Svět motorů
V menu „Ekologická jízda“ najdete křivky spotřeby elektrického a zážehového motoru. V zimních měsících pracují takřka vždy oba.
|
Svět motorů
Celkových 8,9 kWh elektrické kapacity je složeno ze dvou li-pol baterií. První najdete pod zadními sedáky, druhou pod podlahou zavazadelníku. Palivová nádrž má kvůli nim objem zmenšený z 50 na 37 litrů.
|
Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů
Kromě hlavního motor-generátoru mezi spalovacím agregátem a převodovkou je zde ještě jeden menší, hnaný plochým řemenem. Slouží k výrobě elektřiny i u stojícího vozidla a zvyšování zátěže spalovacího motoru ve chvíli, kdy je jeho chod neefektivní.
|
Svět motorů
Elektromotor je nízkootáčkový (pracuje od nuly do 5700 min-1), umístěný mezi spalovacím motorem a dvouspojkovou automatickou převodovkou
|
Svět motorů
Naprosto zásadní chyba je, že motor nemá chlazené zvukové svody, které by po studeném startu rychle zahřály chladicí kapalinu
|
Svět motorů
Protože motor běží často podchlazený, kondenzuje v oleji voda a ředí se i benzinem. Výměna je tak zcela správně předepsána již po 15 000 km. Usnadňují ji otvory pro fi ltr a výpustní šroub ve spodním krytu, který tak není třeba pokaždé demontovat.
|
Svět motorů
Spotřeba během testu
|
Svět motorů
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid