Stonic si sice při manévru zvedne jedno kolo do vzduchu, jeho jízdní vlastnosti i stabilita v zatáčkách jsou přesto příkladné. Slalom zvládá s přehledem a řidič má nad ním vždy kontrolu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Přístrojový panel stále spoléhá na analogové budíky s jednoduchým a přehledným displejem uprostřed.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Interiér si stonic vypůjčil ze sesterského ria téměř beze změn. Střižený je velmi konzervativně, ale také ergonomicky, jak jsme si u Kie už zvykli.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Standardem je manuální převodovka iMT, za příplatek 25 000 Kč je sedmistupňový automat DCT. Ten se už naučil plachtit, neumí to však například při jízdě z kopce.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
jsou dostatečně tuhé a mají ideální tvar.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ve vnitřním prostoru v dvojici vítězí kia, která vpředu nabídne dostatek místa díky štíhlejší palubní desce a středovému tunelu. Vzadu je to velmi podobné, redaktor má nohy zabořené do sedačky řidiče, na hlavu ale zůstává o pár milimetrů více prostoru. Lépe se také nastupuje díky větším dveřím.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
V interiéru je kia konzervativně ergonomická a zachovává si spoustu tlačítek, je tedy snadné deaktivovat systém stop-start, stabilizaci, hlídání jízdních pruhů (na volantu) nebo si zapnout výhřev sedaček. Samozřejmostí je i samostatný panel klimatizace.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Moderní multimediální systém kie je rychlý a snadný na používání. Na rozdíl od opelu také kia stále využívá klasickou ruční brzdu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Velikostí kufru se stonic řadí do průměru, potěší ale pravidelným tvarem, do kterého nezasahují podběhy. Po sklopení sedaček vznikne výrazný schod, objem se zvětší na 1155 litrů.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pod podlahou, kde standardně bývá dojezdová rezerva (kromě výbavy GT Line), má mild-hybridní motorizace uloženu trakční baterii.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Litrový přeplňovaný tříválec Kappa II GDi se nabízí také v kombinaci s mild-hybridním ústrojím, se kterým má výkon 88 kW (bez MHEV 74 kW). Dynamika je na malý crossover překvapivě svižná, zejména po přepnutí do sportovního režimu. Občas ale překvapí až nepříjemně vysokým zvukem vytočeného motoru.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia dostává přední světlomety LED kromě nejvyšší výbavy jen jako součást paketu Premium, zadní jsou ve vyšších úrovních standardem.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Continental ContiPremiumContact 5 205/55 R17|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka