Nejlepší na LPG je samozřejmě cena. V létě, kdy se s ním netopí, bývá nejnižší. Ještě čtrnáct dní nazpět jsme jej běžně tankovali za 10,90 Kč, což při nízké spotřebě naší dacie znamená náklady do 90 haléřů na kilometr.|
Zdroj: Svět motorů
Pohon aut na lpg|
Zdroj: Svět motorů
Podle technického předpisu TPG 304 01, vydaného v devadesátých letech Českou asociací LPG, na který se odvolávají normy o čerpacích stanicích, smí LPG tankovat jen poučená obsluha. Každý ví, že je to zastaralý předpis, ale síla na změnu jaksi není. Takže někde tankujeme sami, jinde nás obsluha nechá si s pistolí maximálně zapózovat.|
Zdroj: Svět motorů
Pohon aut na lpg|
Zdroj: Svět motorů
Spotřeba automobilových paliv v ČR|
Zdroj: Svět motorů
Osobní vozidla v ČR dle paliv|
Zdroj: Svět motorů
Čerpací stanice v ČR|
Zdroj: Svět motorů
Kvalita LPG se v posledních letech i na českém trhu zásadně zlepšila. Nálezy zcela zanesených filtrů tak pocházejí především ze starších zásob servisů.|
Zdroj: Svět motorů
Zákaz vjedu do většiny podzemních garáží je největším praktickým omezením LPG. Mnozí jej porušují a na vozidlech nemají povinná označení. Od Policie ČR za to mohou dostat pokutu 2000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů