Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW iX3
BMW iX3
BMW iX3
BMW iX3
70 Fotogalerie

Fotka elektrického BMW iX3 vyvolala debatu o jeho skutečném dojezdu

Porovnání stavu baterie a odhadovaného dojezdu na oficiálním snímku interiéru elektrického BMW iX3 vyvolalo debatu na téma jeho skutečného dojezdu. Vysvětlení však může být velmi prosté.

Mnichovská automobilka na svém facebookovém profilu nedávno zveřejnila snímek interiéru elektrického SUV BMW iX3, který zachycuje středovou část palubní desky a obrazovku infotainmentu s informacemi o stavu nabití baterie a zbývajícím dojezdu.

 

Ze snímku je přitom celkem zřetelně jasné, že systém ukazuje baterii nabitou na cca 75 % (modře svítí 15 z celkem 20 políček znázorňujících kapacitu baterie) a palubní počítač ukazuje zbývající dojezd cca 238 kilometrů. Na první pohled nic zvláštního, tedy alespoň pokud se nepustíte do počtů.

Jak totiž v komentářích u snímku upozornil Frederik Keppens, pokud by při cca 75% stavu baterie odpovídal dojezd hodnotě 238 km, pak by se dojezd na jedno nabití při plném nabití baterie vyšplhal nanejvýš na 317 kilometrů. A to rozhodně není dost, zvláště ve srovnání s oficiálními parametry uváděnými automobilkou.

Ta totiž v komentáři u stejné fotografie připomíná, že se dojezd elektrického BMW iX3 dle testovacího cyklu NEDC pohybuje okolo 520 kilometrů. Podle reálnějšího a přesnějšího testovacího cyklu WLTP by se pak dojezd elektrického BMW měl pohybovat okolo 460 kilometrů, což je ale pořádný rozdíl.

Pro připomenutí uvádíme, že v podlaze BMW iX3 je uložena baterie o celkové kapacitě 80 kWh, ze které mají řidiči k dispozici kapacitu 74 kWh. A to už je celkem slušná porce energie i na delší cesty. Jak je to tedy s tím reálným dojezdem?

Video placeholder
Nové elektrické SUV BMW iX3 • BMW

Nejlepší představu samozřejmě získáme až v momentě, kdy budeme moci za volant usednout osobně. Poměrně nízký zbývající dojezd na fotografii však můžeme již nyní vysvětlit přinejmenším dvěma způsoby.

Vůz byl totiž evidentně focen ve studiu, kde mohl stát několik hodin. Palubní počítač tak mohl být při výpočtu zbývajícího dojezdu výrazně ovlivněn právě dlouhým stáním v nějakém prezentačním (chcete-li demo) režimu. Současně je ale možné, že se někdo s prezentovaným modelem projel v hodně ostrém režimu, případně jinak potrápil jeho systém, což nakonec počítač přivedlo k překvapivě nízké hodnotě.

Dělat závěry z jedné studiové fotografie prezentované na sociálních sítích je ale velmi předčasné a s hodnocením reálného dojezdu si rozhodně počkáme až na první jízdy.