Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Mustang GT Cabrio
Ford Mustang GT Cabrio
Ford Mustang GT Cabrio
Ford Mustang GT Cabrio
39 Fotogalerie

Ford v Evropě škrtl z nabídky jeden motor pro Mustang. Překvapivě ten nejekologičtější

V poslední době jsme si zvykli na zprávy o koncích různých zajímavých aut nebo motorizací. Ford se však rozhodl udělat krok, který jde proti tomuto trendu.

Týká se Evropy a modelu Mustang. Americký sporťák totiž na starém kontinentu přišel o přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost, zákazníci nově mohou sáhnout jen a pouze po poctivém, atmosféricky plněném pětilitrovém osmiválci. Z nabídky se tak ztratil motor ekologičtější a úspornější.

A týká se to i České republiky. Pohled do aktuálního ceníku odhalí, že zájemci mají na výběr mezi jednotkami s označením 5.0 Ti-VCT V8 GT a 5.0 Ti-VCT V8 MACH 1.

První, vyhrazená pro standardní Mustang GT dává nejvyšší výkon 330 kW a maximální točivý moment 529 N.m, druhá, určená pro specialitku Mach 1, poskytuje 338 kW a také 529 N.m. Čtyřválec pro srovnání nabízel 213 kW a 440 N.m.

Když už jsme nakoukli do ceníku, můžeme zmínit také ceny. Mustang GT aktuálně startuje na 1.349.900 Kč v provedení Fastback s manuální převodovkou, Mach 1 začíná na 1.649.900.

Důvodem pro konec čtyřválcového motoru je podle magazínu Autocar nízký zájem ze strany zákazníků. Ve Velké Británii například podíl 2,3litrových verzí činí jen 15 procent ze všech Mustangů prodaných od roku 2015. I proto dal Ford nakonec menšímu přeplňovanému motoru sbohem, přestože pochopitelně vykazuje nižší emise CO2. Zatímco u V8 výrobce udává hodnoty od 256 g/km, u čtyřválce hovořil o 199 g/km.

Video placeholder
BMW M8 Cabrio Competition vs. Ford Mustang Convertible: souboj skládacích střech • Auto.cz