Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Puma Gen-E
Ford Puma Gen-E
Ford Puma Gen-E
Ford Puma Gen-E
57 Fotogalerie

Ford Puma Gen-E proti všem: Jak si po slevě stojí v porovnání s konkurencí?

Marek Bednář

Elektromobil rozumné velikosti i kvality pod 700 tisíc pořád není úplně normální věc, takže nová cena elektrického Fordu Puma rozvířila vody. Podívali jsme se, co jiného elektrického se dá pořídit za tyto peníze.

Ford Puma Gen-E, nejmenší osobní elektromobil Fordu, v Česku zlevnil o 50 tisíc korun v nejnižší dosažitelné ceně. Místo 749 nově stojí 699 tisíc korun, zvolíte-li pro nákup financování Ford Credit.

Je to sice „cena od“, ale to neznamená, že by tahle verze nebyla slušně vybavená. LEDková světla už jsou běžně standardem, stejně jako bezdrátové zrcadlení smartphonu a armáda jízdních asistentů a hlídačů. Co ale v základní výbavě úplně normální není, je ambientní osvětlení v různých barvách, automatická klimatizace nebo samostmívací vnitřní zrcátko.

Kromě toho puma vyniká obřím kufrem. Tzv. GigaBox pod jeho podlahou je větší než dřív a posouvá celkovou kapacitu zavazadelníku na 574 litrů. Dalších 43 litrů lze naložit pod přední kapotu, kde úložnému prostoru uvolnil místo spalovací motor.

Po technické stránce také není nad čím ohrnovat nos – využitelná kapacita baterie 43 kWh možná není hodně, ale podle Fordu bude stačit až na 376 km jízdy s průměrnou spotřebou 13,1 kWh/100 km. Elektromotor, který pohání přední kola, tak činí výkonem 168 koní (123 kW), což taky není bídné číslo.

Video placeholder
Ford Puma Gen-E • Ford

Proti komu se tedy puma na českém trhu postaví?

Renault 5 E-Tech

„Er-pětka“ možná není crossover a oproti pumě je o dost menší, ale stylovka to je až za hrob, podobně jako puma. Srovnatelnou, byť oproti pumě o něco chudší výbavou je základní verze Evolution, která stojí od 675 tisíc korun.

Se 122 koňmi (90 kW) je o dost slabší, 40 kWh využitelné kapacity baterie je méně a dojezd 312 km je také kratší. Větší baterie o využitelné kapacitě 52 kWh se pojí se 150k (110kW) elektromotorem a dostanete ji až ve vyšší výbavě Techno za 799 tisíc korun.

Peugeot e-2008

Elektrická 2008 je na trhu už nějaký ten pátek a ani ona se prostorem za zadními sedačkami nemůže s pumou měřit, základní akční cenou 745 tisíc korun za verzi Style je však docela blízko. Za tyto peníze dostanete výbavu srovnatelnou s pumou; 54kWh baterie je o něco větší, což reflektuje i udávaný dojezd 405 km, naopak 156k (115kW) elektromotor je o něco slabší.

Chybí však možnost volby jízdních režimů, v základu jsou 16“ plechová kola s poklicemi a za litá nejde připlatit samostatně, bylo by třeba zvolit vyšší výbavu Allure za akční cenu od 790 tisíc korun.

Pod e-2008 můžeme zařadit i její sourozence, tedy Opel Mokka Electric se základní akční cenou od 840 tisíc korun, Jeep Avenger Electric se základní akční cenou od 730 tisíc korun či Alfu Romeo Junior Elettrica s cenou od 979 tisíc korun. Ne, není tam překlep.

Opel Frontera Electric

Koncern Stellantis má u elektromobilů cenové eso v rukávu – platformu Smart Car. Že se do aut na jejím základě vejdou čtyři dospělí, víme např. z Fiatu Grande Panda. Opel Frontera ukazuje, že k tomu je možné mít i celkem velký kufr – konkrétně 460 litrů.

S výkonem 113 koní je sice slabší a dojezdem až 305 km na jedno nabití se s pumou také měřit nemůže, ale zase se dá pořídit už za 630 tisíc korun a za 680 tisíc je k mání vyšší výbava GS. Právě ta je srovnatelná se základní výbavou pumy Gen-E.

Hyundai Kona Electric

Nejlevnějším elektrickým hyundai sice je inster, ale ten je ve srovnání s pumou přeci jen moc malý. Větší kona se však také dá pořídit za rozumné peníze – s financováním od 670 tisíc korun. Verze Eco sice má jen 134 koní (99 kW), ale s 48,6kWh baterií má dojet 380 km daleko.

Základní výbava Smart je oproti pumě o něco chudší, ale nabídne adaptivní tempomat. Provedení Czech Edition za 770 tisíc korun už nabídne i tepelné čerpadlo, elektrické páté dveře či vyhřívané sedačky a volant.

Volkswagen ID.3

Jediná zadokolka, o které se dá uvažovat jako o konkurentu pumy, je zároveň nejvýkonnějším autem tohoto výběru – byť jen o dva koně. Zadní kola VW ID.3 pohání 170k (125kW) elektromotor, který čerpá energii z 52kWh baterie a má dojet až 505 km daleko.

V základní verzi Pure Limited, která stojí od 800 tisíc korun, má oproti pumě největší výhodu v adaptivním tempomatu. Zbytek výbavy typu LEDková světla, samostmívací vnitřní zrcátko, bezklíčový přístup či klimatizace je srovnatelný s ostatními.