Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford EcoSport
Ford EcoSport
3 Fotogalerie

Ford EcoSport: Evropská verze malého SUV s technikou Fiesty a zvýšenou světlou výškou

Malé SUV automobilky Ford bylo poprvé světu představeno již začátkem loňského roku, nyní máme v Ženevě možnost podívat se na něj zblízka.

Ford EcoSport se poprvé představil jako koncept na loňském lednovém autosalonu v Dillí. Produkční verze následovala na autosalonu v Pekingu a Ford jejím prostřednictvím navázal na stejnojmenný model vyráběný od roku 2003 v Brazílii.

Nový Ford EcoSport je již globálním modelem a má být nabízen ve zhruba 100 zemích. Nejprve se jeho prodej rozběhl na jihoamerickém trhu a koncem loňského roku byl spuštěn jeho prodej v Indii. Do Evropy má tento model dorazit až začátkem příštího roku, i když jsme si jej mohli prohlédnout na loňském autosalonu v Paříži a letos je vystaven ve finálním evropském provedení v Ženevě.

Technicky je Ford Ecosport spřízněn s aktuální Fiestou, s níž sdílí platformu. Malé SUV má rozvor náprav 2,52 m a jeho karoserie je dlouhá 4,24 m, široká 1,76 m a vysoká 1,69 m. Zavazadlový prostor disponuje objemem 322 l, sklopením zadních sedadel může narůst až na 705 l.

V závislosti na trhu se od sebe jednotlivé verze Fordu EcoBoost liší. Evropská varianta má mít nejblíže té indické, bude dostupná s přeplňovaným tříválcem 1,0 EcoBoost o výkonu 92 kW, zážehovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru s výkonem 81 kW a turbodieselem 1,5 l s výkonem 66 kW.

Na indickém trhu je EcoSport nabízen s litrovým tříválcem EcoBoost a 1,5litrovým benzinovým a dieselovým agregátem. Jednotky jsou kombinovány s pětistupňovým manuálem, nebo šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

To jihoameričtí zákazníci mohou vybírat mezi 1,6i Sigma Flex a 2,0 Duratec Flex, které jsou schopny spalovat benzin i etanol.

Indický EcoSport se může pochlubit světlou výškou 200 milimetrů, aby si poradil s různými nástrahami na zdejších cestách. Přední nájezdový úhel činí 25°, ten zadní pak 35°, hodnota přejezdového úhlu je 25°. Automobil se pak může brodit ve vodě hluboké až 550 milimetrů.

To EcoSport pro Evropu tak schopný v terénu zřejmě nebude, protože patrně dostane snížený podvozek. Vždyť evropští majitelé s tímto autem budou stejně většinu času jezdit po silnici a mimo ni vyrazí jen málokdy, nižší světlá výška by tedy neměla být nějakým problémem. Oficiální tisková zpráva o tomto bohužel mlčí.

Automobil byl vyvinut v Brazílii a tam také zatím vzniká, jeho největším konkurentem „doma“ je Dacia Duster s logem Renaultu. O výrobu se vedle továrny v Camaçari postarají ještě závody v thajském Rayongu, indickém Chennai a v čínském Čchung-čchingu.