Ferrari ukončí výrobu hned dvojice modelů. Na trhu přitom nejsou zase tak dlouho
Ikonický italský výrobce supersportů se chystá na ukončení výroby modelů SF90 Stradale a Roma. Oba se přitom představily teprve před pěti lety.
Ferrari je s Lamborghini jedinou relevantní italskou automobilkou, které se v posledních letech daří. Ačkoliv by značka z Maranella ročně udala klidně několikanásobně větší množství aut, její prodeje se pohybují okolo 13 tisíc exemplářů ročně. Letos by to mohlo být něco přes 14.000 aut, jelikož za prvních šest měsíců Ferrari dodalo 7044 vozů.
Nic na tom nezmění ani plánovaný konec dvou stěžejních modelů. Supersportovní Ferarri SF90 Stradale s plug-in hybridním pohonem je totiž na konci své cesty. Vůz, pojmenovaný podle monopostu F1 SF90 z roku 2019, jež připomínal devadesáté výročí závodního týmu Scuderia Ferrari, se přitom světu ukázal teprve před pěti lety. „Hardcorové verze SF90 XX Stradale v obou karosářských variantách kupé a spider se odstavení zatím netýká.
Nad koncem SF90 Stradale ovšem smutnit nemusíme. Ferrari totiž co nevidět představí náhradu. Ostatně stalo tak i v případě dvanáctiválcového modelu 812 Competizione, který nedávno nahradilo nádherné Ferrari 12Cilindri s designem odkazujícím na ikonické Ferrari 365 GT/4 Daytona.
Spolu s tím z nabídky brzy zmizí také nejdostupnější ferrari v podobě kupé Roma, které se ukázalo ve stejném roce jako SF80 Stradale. O jeho nástupci zatím nejsou žádné konkrétnější zprávy. Otevřená verze Roma Spider v nabídce zůstává.

Ačkoliv Ferrari eviduje obrovskou poptávku po svém prvním SUV Purosangue, na rozdíl od Lamborghini nechce své prodeje postavit na podobných modelem. V případě odvěkého konkurenta je totiž jednoznačným tahounem letité sportovní SUV Urus, zatímco placaté supersporty tvoří menšinu odbytu.
Spolu s výše zmíněnými novinkami se můžeme těšit též na první ferrari s výhradně elektrickým pohonem, jež by mělo mít premiéru koncem příštího roku. Zajímavější ovšem bude následovník modelů F40, F50, Enzo a LaFerrari. Italové se nás totiž opět budou snažit omráčit svým vrcholným a značně limitovaným hypersportem pro několik málo stovek nejvěrnějších a nejbohatších zákazníků. Ostatně od premiéry sériového laferrari uběhlo již dlouhých 11 let…