Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Factory Five Racing F9R s monstrózním 9,5litrovým dvanáctiválcem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Společnost Factory Five Racing Inc. nabízí první ochutnávky vzhledu své nové vlajkové lodi. Model F9R vedle agresivních linií zaujme i vidlicovým dvanáctiválcem ve své přídi.

Společnost Factory Five Racing Inc. se sídlem ve Wareham ve státě Massachusetts na východním pobřeží Spojených států amerických byla založena v roce 1995 a může se pochlubit poměrně pestrou paletou replik i vlastních modelů.

V případě replik hraje prim několik provedení roadsterů ve stylu Shelby Cobra a kupé Shelby Daytona, jimž sekundují hot rod roadstery, kupé a pick-upy, které připomínají klasické osmiválce Ford z let 1933 až 1935. Vlastní modely pak představují kupé a roadstery 818 s motory Subaru před zadní nápravou a supersport GTM s vidlicovým osmiválcem z produkce General Motors, umístěným rovněž před zadní nápravou.

Factory Five Racing Inc. od začátku roku 2018 pracuje na vývoji své nové vlajkové lodi. V první fázi byly zkoušeny nové vývojové i výrobní postupy a výsledkem se stal prototyp vozu s označením GTF.

Na jaře roku 2019 požádala společnost designéra Phila Franka, pracujícího mimo jiné i na liniích supersportu Saleen S7, aby spolupracoval s Jimem Schenckem na návrhu druhého tvarového řešení GTF. To se mělo stát možnou alternativou pro první verzi, kterou nakonec překonalo a stalo se základem pro nový model, který je nyní označován F9 a F9R.

Zároveň s tímto postupem vývojem byl na SEMA Show v listopadu 2019 představen prototyp šasi s vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 9,5 l, výkonu 552 kW (750 k) a točivém momentu 949 N.m. Tento motor pochází od australské společnosti V12LS a ta je jej vyvinula na základech osmiválce LS-1 z produkce koncernu General Motors.

Plně pojízdný podvozek s vidlicovým dvanáctiválcem zaujal a i díky němu se zvedla vlna zájmu o vzhled připravovaného modelu. Factory Five Racing Inc. i díky tomu již nyní nabízí první vizualizace modelu F9R. Ten je připravován především pro využití na závodních okruzích. Model F9, který bude více zaměřen na použití v běžném silničním provozu se má lišit provedení předních i zadních partiích, které nebudou zdobit tak výrazné aerodynamické prvky.

Karoserie modelů F9R i F9 mají být celé vyrobeny z kompozitních materiálů. Dvoumístné kupé klasické koncepce s rozvorem náprav 2,64 m, šířkou 1,98 m a výškou 1,16 m má mít pohotovostní hmotnost pouze 1088 kg. Dvanáctiválec má představovat vrchol v nabídce pohonných jednotek, ale do přídě má být možné uložit i small block osmiválce z produkce koncernů Ford a General Motors.

Factory Five Racing Inc. v současnosti plánuje na rok 2020 pokračování vývoje modelů F9R i F9 a pokud vše půjde podle plánu a bez komplikací, pak se začátkem roku 2021 můžeme dočkat zahájení výroby vozů pro zákazníky.

Zdroj: Factory Five Racing Inc.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2019 17:20
Re: Palec nahoru
To s těma greténama blbě chápeš = nejde o pár podobnejch výjímek = de o těch ostatních skoro sto milionů aut co vychrlíme rok co rok. A tvoje představa z jiný diskuze že už skoro čistí vzduch = je zatim bohužel SAKRA vzdálená realitě

Zajímavý jak se přes křiky o regulátorech a smrtících emisních normách atd. = se naopak množí V12 = po Pagani aktuálně Gordon Murray a jeho zdá se moc zajímavá novinka https://www.autosport.com/…ing-point-on-t50 a tady aktuálně další

S těma neni a nebude problém = tak jak ti už před mnoha desítkama let naznačila sci-fi literatura = vono to víme už sakra dávno = tak to maličko jinak bude muset bejt s masovou dopravou. Jednak tim že nemůže bejt navěky na ropu = a za druhý že s rostoucim počtem obyvatel bude muset bejt časem sdílená a víc se přesouvat do vlaků apod. = prostě počet aut už dávno roste rychlejš než silnic a dálnic. To všechno VÍME

Takže neni nutný hysterčit a vymejšlet kraviny = je to vlastně stejně jako vícválcový motory = jen se to přesouvá do vyšších tříd = do kategorie víc peněz. Prostě to NEMŮŽE mít masa = my na východní straně železný opony sme bohužel o velkou část toho nejlepšího díky komunistum přišli. A vlastně dodnes přicházíme = doteď tu nejsou platy jako = ve státech kde komunista neřádil. TO je ten problém = TO bejt nemuselo = ne okolnostma vynucený určitý omezení pro masy = ať emisní nebo technický
15. 12. 2019 15:30
Podle mého názoru
Sporťáků vzniklo, vzniká a bude vznikat spoustu dokud lidé budou závodit (myšleno na okruzích). Jde spíše o to, kam svou energii, vědomosti a umění zaměřit. Dříve nebo později se ropa přestane používat jako palivo pro osobní přepravu, z důvodů nedostatku, ekologie nebo nějakého jiného důvodu a tedy rozumím snahám zlepšovat auta na baterie, vodík nebo nějaký jiný pohon, ale snahám o to vydělat na nějakém líbivém individualizovaném autě, které má monstrózní spalovací motor nebo něco jiného monstrózně vylepšeného, chápu v případě třeba v případě snahy rumunského teenagera zaujmou nedostupnou blondýnku z Bucoviny :-) j
Avatar - CHerokee
15. 12. 2019 13:50
Palec nahoru
Je skvělé, že ještě takové "šílenosti" vznikají. Noční můra všech pseudozelených regulátorů a greténů.